تقدیر از دست‌اندرکاران تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنعت برق

همزمان با اولین هفته پویش #هر هفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰، شرکت توزیع برق استان زنجان موفق به کسب ۵ تندیس در حوزه های مختلف صنعت برق شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در اولین هفته پویش #هر هفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و مدیران عامل شرکت های توزیع […]

همزمان با اولین هفته پویش #هر هفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰، شرکت توزیع برق استان زنجان موفق به کسب ۵ تندیس در حوزه های مختلف صنعت برق شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در اولین هفته پویش #هر هفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و مدیران عامل شرکت های توزیع برق کشور، از دست‌اندرکاران طرح های ساز و کاری تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنعت برق تقدیر شد.
شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان موفق به کسب پنج تندیس در حوزه های توسعه خدمات غیر حضوری، توسعه سامانه نظارت مکانیزه طرح ها (طرح سنم)، توسعه سامانه چاوش( چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه)، کاهش تلفات شبکه توزیع برق به کمتر از ۹.۷ درصد و مرکز ملی پایش کنتور های هوشمند کشور شد.
شرکت توزیع برق زنجان با توجه به توسعه زیرساختهای ارتباطی و تجربه موفق در حذف قبوض کاغذی، درحال حاضر موفق به حذف مراجعات حضوری و جایگزینی خدمات الکترونیکی شده است.
با هدف تسهیل فرآیندها برای مردم و افزایش شفافیت و سرعت ارائه خدمات در طرح توسعه خدمات غیرحضوری کلیه خدمات فروش و پس از فروش در این شرکت بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفاً بصورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می گردد.
موفقیت توزیع برق زنجان در اجرای طرح سنم منجر به ایجاد شفافیت، ارتقاء سلامت اداری، پایش فرآیند و مانیتورینگ مکان محور عوامل اجرایی بصورت برخط، شده تا همه عوامل اجرایی شرکت‌ توزیع نیروی برق از مدیرعامل و هیئت مدیره  تا پرسنل سایت و پیمانکاران، با توجه به نقش هر کدام در فرآیند اجرا به اطلاعات و پنجره‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته و متعاقب آن، فرایند مکانیزه و سازمان آگاه‌تر، تطبیق‌پذیرتر، پاسخگوتر و ایمن‌تر گردد.
طرح چاوش با هدف استانداردسازی ولتاژ تحویلی، هم از جهت تأمین رضایت مشترکین برق و هم از نظر کاهش تلفات شبکه در استان زنجان به اجرا درآمده است که با کاهش تلفات از هدررفت منابع جلوگیری و به اقتصاد صنعت برق کمک می کند.
توزیع برق زنجان با ارتقای سنجش‌پذیری انرژی الکتریکی در شبکه، مهندسی مجدد شبکه توزیع برق (تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، تغییر سطح ولتاژ و…)، ارتقای کیفیت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق، ارتقا و بهبود لوازم اندازه‌گیری و مقابله با دستکاری کنتور و کاهش شعاع تغذیه پست‌ها موفق به کاهش تلفات شبکه توزیع برق به کمتر از ۹.۷ درصد شد.
در استان زنجان پروژه پایش کنتورهای هوشمند جهت کمک هرچه بیشتر به مدیریت مصرف و پایش دائمی مصرف در طول سال و همچنین پیک مصرف ایجاد شده، انجام شده است.
گفتنی است کسب این افتخار مرهون زحمات و تلاش های تمام دست اندرکاران خدمت رسانی به مردم در عرصه صنعت توزیع برق استان زنجان است.