تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب

برای اولین بار در کشور با حضور بانوان تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب بین شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی شهرستان کاشمر به امضا رسید. این نوزدهمین تفاهم نامه مدیریت مشارکتی آب است که در اجرای سند سازگاری با کم آبی در استان خراسان رضوی به امضا می رسد. به گزارش روابط عمومی […]

برای اولین بار در کشور با حضور بانوان تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب بین شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی شهرستان کاشمر به امضا رسید.

این نوزدهمین تفاهم نامه مدیریت مشارکتی آب است که در اجرای سند سازگاری با کم آبی در استان خراسان رضوی به امضا می رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی” محمد علایی” مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در جلسه امضای این تفاهم نامه ضمن استقبال از حضور بانوان به عنوان نمایندگان تشکل‌های کشاورزی، هدف از امضای این تفاهم نامه های مدیریت مشارکتی آب را اعتقاد راسخ به ارجحیت کشاورزان در مدیریت آب و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مراجعه به ادارات منابع آب و تعامل و همفکری با کارشناسان امور آب برشمرد و با اشاره به خشکسالی کم سابقه گفت: با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال جاری زمان آن فرا رسیده است که با اتحاد و همدلی نقش مدیریت در حوزه آب را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: با مشارکت تشکل ها در مدیریت آب از تصمیم‌گیری مدیران در اتاق های دربسته جلوگیری می‌شود و کاربران اصلی آب در تصمیم گیری‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

علایی” با اشاره به این که هیچ داروی شیرینی برای درمان کم آبی وجود ندارد افزود: حفاظت از منابع آبی و آبخوا‌ن‌ها در قالب مدیریت مشارکتی جواب خواهد داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی سند سازگاری با کم آبی را سندی عدالت محور و مبتنی بر قانون دانست و گفت: بر اساس این سند, تشکلهای کشاورزی نقش اساسی در مدیریت منابع آبی دارند و معتقدم به تشکل های فعال باید پاداش داده شود.

این گزارش حاکی است در ابتدای جلسه “غلامرضا ممدوحی” مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گزارشی از عملکرد تشکلهای کشاورزی در ارتباط با مدیریت مشارکتی آب ارائه کرد. در پایان این جلسه تفاهم نامه مدیریت مشارکتی آب به امضای مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و خانم رحمانی نماینده کشاورزان کاشمر رسید.