تعمیرات شبکه و تاسیسات توزیع برق استان سمنان با محوریت عبور از پیک تابستان

 در نخستین اقدام فراگیر  تعمیرات شبکه توزیع برق به منظور عبور از پیک تابستان، شبکه و تاسیسات توزیع برق  ۹ نقطه در استان سمنان، اصلاح و بهینه سازی شد.  مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این رزمایش به صورت هماهنگ و از سوی شرکت توانیر برنامه‌ریزی شده و در روز دوم […]

 در نخستین اقدام فراگیر  تعمیرات شبکه توزیع برق به منظور عبور از پیک تابستان، شبکه و تاسیسات توزیع برق  ۹ نقطه در استان سمنان، اصلاح و بهینه سازی شد.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این رزمایش به صورت هماهنگ و از سوی شرکت توانیر برنامه‌ریزی شده و در روز دوم اردیبهشت ماه در کلیه شرکت‌های توزیع برق کشور و این استان به اجرا در‌آمده است.

 سید محمد موسوی زاده بیان داشت: ایـمن‌سازی شبکه برای رفع کانون‌های خـطر، بهبود پروفیل ولتاژ، افزایش قابلیت اطمینان و پـایداری شبکه، کاهش خاموشی های ناخواسته، بهبود کیفیت ولتاژ شبکه، کاهش تلفات انرژی الکتریکی، تمرین آمادگی برای مواجهه با بحران های مختلف، مقابله به دستگاه های رمز ارز غیرمجاز و افزایش رضایتمندی مشترکان، از جمله اهداف و نتایج اجرای این اقدام فراگیر به شمار می رود.

وی افزود: این طرح جهادی- ضربتی با مشارکت ۶۲ اکیپ عملیاتی در بخش‌های روشنایی معابر، تست لوازم اندازه گیری، بالانس شبکه، خط گرم و شبکه هوایی و حضور ۲۰۲ نفر نیرو های اجرایی و تخصصی و ناظران فنی و ایمنی شرکت توزیع برق استان و بهره‌گیری از ۵۹ دستگاه خودروهای سبک و سنگین عملیاتی، با رعایت کلیه موارد بهداشتی و ایمنی به انجام رسیده است.

وی با اشاره به این که عملیات اصلاح و بهینه سازی ۳۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۵ ایستگاه هوایی توزیع برق در این اقدام فراگیر به انجام رسیده یادآور شد: به منظور رینگ شبکه و متعادل سازی خطوط مجاور، یک‌هزار متر شبکه فشار متوسط و یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف نیز احداث شده است.

 موسوی زاده با عنوان این که ۲۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در سه نقطه کشف و جمع آوری و دومورد برق غیرمجاز نیز تعیین تکلیف شده خاطرنشان ساخت: یک در میان کردن دو هزار و ۱۳ چراغ روشنایی، تنظیم ساعت های نجومی مدارات روشنایی به تعداد ۲۵۹ مورد، رفع ۱۹۹ مورد اتصالات سُست، بازآرایی و تعدیل بار ۲۱ فیدر و همچنین بهسازی ۱۵ فیدر پرعارضه، از دیگر اقداماتی است که توسط گروه‌های حاضر در این رزمایش عملیاتی شده است.