تامین آب شهرستان گناباد با استفاده از آب های وقفی مازاد بر کشاورزی

نشست هم اندیشی و همکاری سازمان موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان آستان قدس رضوی با امور آبفا گناباد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد، در جلسه ای که به میزبانی سازمان موقوفات جنوب خراسان آستان قدس رضوی برگزار شد، جواد سالاری سرپرست امور آبفا گناباد با تشریح وضعیت تامین […]

نشست هم اندیشی و همکاری سازمان موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان آستان قدس رضوی با امور آبفا گناباد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد، در جلسه ای که به میزبانی سازمان موقوفات جنوب خراسان آستان قدس رضوی برگزار شد، جواد سالاری سرپرست امور آبفا گناباد با تشریح وضعیت تامین آب شرب این شهرستان و وجود تنش آبی گفت: آستان قدس رضوی به عنوان بزرگ ترین نهاد مذهبی موقوفاتی کشور و جهان اسلام از ابتدای شکل گیری همواره مورد توجه ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده که تجلی این ارادت اجرای سنت حسنه وقف از سوی علاقه مندان به ساحت ائمه اطهار بوده است.
وی ادامه داد: در همین راستا امور آب و فاضلاب گناباد آمادگی دارد در صورت امکان و وجود آب‌های مازاد بر کشاورزی که در اختیار این سازمان می باشد، را به شبکه توزیع آب تزریق نموده تا از تنش آبی موجود کاسته شود.
در ادامه این جلسه، حامد حسن زاده مدیرعامل سازمان موقوفات و کشاورزی آستان قدس ضمن ارائه گزارشی در رابطه با وقف های در اختیار این مجموعه گفت: وقف یکی از ارزشمندترین سنت های دین مبین اسلام است که پشتوانه عظیم مادی و معنوی جامعه اسلامی به شمار می رود و موقوفات آستان قدس رضوی در شهرستان گناباد، تاریخی ۵۰۰ ساله دارد و مردم این دیار، از دیرباز به این سنت حسنه اهتمام داشته اند.
وی در ادامه گفت: این سازمان آمادگی دارد تا با در اختیار قراردادن آب های وقفی مازاد بر کشاورزی، کمکی در راستای تامین آب شهرستان گناباد کرده باشد.