تشریح روند فعالیت و عملکرد پروژه های تویسرکان

در بازدید استاندار همدان و نماینده مردم تویسرکان از تصفیه خانه آب شرب سدسرابی تویسرکان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۹۰ درصد تویسرکان تحت پوشش فاضلاب‌ شهری و روستایی است وسرکان نخستین شهر کشور است که ساکنین آن به طور کامل از آب تصفیه شده شهری و مزایای فاضلاب شهری برخوردارند. […]

در بازدید استاندار همدان و نماینده مردم تویسرکان از تصفیه خانه آب شرب سدسرابی تویسرکان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۹۰ درصد تویسرکان تحت پوشش فاضلاب‌ شهری و روستایی است وسرکان نخستین شهر کشور است که ساکنین آن به طور کامل از آب تصفیه شده شهری و مزایای فاضلاب شهری برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، در بازدید استاندار همدان و نماینده مردم تویسرکان از تصفیه خانه آب شرب و سدسرابی تویسرکان، مهندس حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان، گزارش کاملی از روند فعالیت و عملکرد پروژه های شهرستان تویسرکان ارائه نمود.
وی ضمن تقدیر از اقدامات ویژه و تلاشهای بی وقفه و شبانه روزی مدیر و پرسنل امور آبفای تویسرکان در خدمت رسانی و رفع مشکلات آبرسانی به مردم اعلام کرد : تا کنون ساخت ۳ مخزن با ظرفیت مجموعا ۶۰۰ مترمکعب به منظور انتقال آب به مجتمع اشترمل تویسرکان به پایان رسیده و عملیات لوله گذاری به طول ۱۲ کیلومتر از مسیرهای صعب العبور به واسطه ۲ پیمانکار درحال انجام می باشد.
وی افزود: با پایان گرفتن این عملیات، آبرسانی به ۹ روستای تحت پوشش مجتمع از تصفیه خانه آب سد سرابی صورت میپذیرد.
حسینی بیدارهمچنین از اجرای خط انتقال به منظور اتصال تصفیه خانه آب شرب به خطوط انتقال مخازن به طول ۱۲۰ متر با لوله چدنی سایز ۵۰۰ میلیمتر با نصب ۲ فقره شیرفشارشکن ۴۰۰ میلیمتری خبر داد.
وی در همین خصوص توضیح داد: با توجه‌ به کمبود بارشهای فصلی و‌ مواجهه با کمبود آب در استان پیش بینی هایی را در نظر گرفتیم و امکان آبرسانی توسط تانکر به صورت سیار به ۱۶۱ روستا در سطح کل استان را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی، پایداری آبرسانی را برای مشترکین روستایی امکان پذیر نمودیم و‌ در مجموع تا کنون در ۵۸ روستا آبرسانی سیارانجام می پذیرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه با اشاره به این امر که شهرستان تویسرکان ۹۰ درصد تحت پوشش فاضلاب‌ شهری است گفت: سرکان نخستین شهرکشور است که ساکنین آن به طور کامل از آب تصفیه شده شهری و مزایای فاضلاب شهری برخوردارند و به همین جهت شهر سبز نام گرفته است.
مهندس شاهرخی استاندار همدان نیز در خلال این بازدید با تقدیر از عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در هرکجای استان به مشکل آب و فاضلاب برخورد کردیم شرکت آبفا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات و رضایت مندی مردم اقدام نموده است.

لازم به ذکر است در این سفر یک روزه، استاندار همدان با همراهی نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان از تصفیه خانه آب شرب و سدسرابی بازدید کردند.