تشریح برنامه های هفته مدیریت مصرف آب در کاشان

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای کاشان به تشریح برنامه‌های این شرکت در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب پرداخت. «عباسعلی کحال» در گفتگو با خبرنگاران گفت:هفته مدیریت مصرف به عنوان یک رویداد فرهنگی، درافکار عمومی و رسانه ها جای خود را باز کرده و سالیانه در این هفته برنامه های فرهنگی-تبلیغی متنوعی برای ارتقای آگاهی های […]

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای کاشان به تشریح برنامه‌های این شرکت در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب پرداخت.
«عباسعلی کحال» در گفتگو با خبرنگاران گفت:هفته مدیریت مصرف به عنوان یک رویداد فرهنگی، درافکار عمومی و رسانه ها جای خود را باز کرده و سالیانه در این هفته برنامه های فرهنگی-تبلیغی متنوعی برای ارتقای آگاهی های عمومی در خصوص مصرف بهینه آب به عنوان با ارزشترین هدیه الهی و مهم ترین عامل تداوم حیات موجودات زنده انجام می گیرد.
وی ضمن اشاره به کاهش ۷۰درصدی بارندگی ها در حوزه آبریز دشت کاشان گفت: باتوجه به کم آبی و خشکسالی کاشان در مقایسه با سال‌های گذشته تابستان سختی را در پیش داریم که این امر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب بویژه درمناطق روستایی را اجتناب ناپذیر کرده‌است.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کاشان برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب را اینچنین عنوان کرد:
اولین روز این هفته با شعار «آب، خانواده»
«مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی» و «نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف آب» محورهای انتخابی برای شعار «آب، خانواده» هفته صرفه جویی در مصرف خواهد بود.
شعار روز دوم این هفته به مقوله « مدیریت مصرف «آب و برق ، افکار عمومی و رسانه » اختصاص داده شده است .
محورهای در نظر گرفته شده برای این روز نیز به موضوعاتی از قبیل «افزایش آگاهی عمومی و بالا بردن سطح دانش مصرف کنندگان با استفاده از رسانه» و«تاثیر اعمال قیمت تمام‌شده در افزایش بهره وری آبی و تغییر رفتارهای مصرفی مشترکان پرمصرف” و نشست خبری با اصحاب رسانه موضوعات این روز است.
روز پنج شنبه سومین روز هفته با شعار «مدیریت مصرف آب و برق و صنعت عمومی و خصوصی» شکل گرفته که به تبیین نقش تولید کنندگان و صنایع در مصرف انرژی می پردازد .
برای روز جمعه به عنوان روز چهارم این هفته شعار «آب، آموزه‌های دینی و ملی و ارتقای آگاهی‌های عمومی» در نظر گرفته شده است.
«جایگاه آب در باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی مردم» ، «نقش آموزه‌های دینی و فرهنگی در مصرف بهینه آب» و احیای سنت‌های مذهبی و ملی در حفظ و نگهداری منابع آبی» از جمله محورهای است که برای شعار روز نخست این هفته در نظر گرفته شده است.
«مدیریت آب و برق خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت مردمی و خیرین» شعار روز پنجم است .
محورهای در نظر گرفته شده برای این روز نیز به موضوعاتی از قبیل «تشویق و ترغیب دستگاهها خدمات رسان شهری و روستایی به کاهش مصرف انرژی و آب» متمرکز شده است.
«مدیریت مصرف آب و برق غذا منابع طبیعی و محیط_زیست» عنوان موضوعی است که برای شعار روز ششم این هفته انتخاب شده است.«عوارض ناشی از عدم توسعه شبکه فاضلاب و اهمیت بازچرخانی آب در حفظ محیط زیست»، «آلودگی منابع آب و راهکارهای حفاظت از آن»، «بهداشت آب و سلامت همگانی» و «تولید فاضلاب کمتر با مصرف آب کمتر» از جمله محورهای است که برای شعار روز چهارم این هفته در نظر گرفته شده است
و در نهایت شعار روز هفتم این هفته با عنوان « مصرف آب و برق اقتصاد و حقوق شهروندی» انتخاب شده است. «نقش اقتصاد در حفاظت از منابع آب کشور»، «لزوم رعایت قانون از سوی همگان و، «مدیریت منابع آبی زیرزمینی»، «تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب» وترویج فرهنگ سازگاری با کم آبی» هم به عنوان محورهای مرتبط با شعار این روز انتخاب شده است.
کحال به برنامه های پیش بینی شده شرکت آبفا جهت اجرا در طول هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره‌کرد و افزود: برگزاری نخستین پویش خلاقانه کاشانم؛ کم آب است ، اجرای برنامه رادیویی هفت روز به حرمت آب از یکم تا هفتم تیر ماه از تریبون رادیو کاشان، اجرای کارناوال آب در پارک ها و بوستانهای شهر، رژه خودرویی اکیپ امدادی آبفا، سخنرانی مدیرعامل آبفا در مراسم نمازجمعه، دیدارکارکنان آبفا با نماینده ولی فقیه وامام جمعه محترم کاشان ، نشست خبری مدیرعامل ، معاونین و مدیران آبفا با خبرنگاران و اصحاب رسانه و فضاسازی وتبلیغات محیطی در سطح شهر وفضای مجازی با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب وترغیب شهروندان در خصوص صرفه جویی در مصرف آب از دیگر برنامه های آبفای کاشان در هفته مدیریت مصرف می باشد.