تدبیر همه جانبه مردم و مسئولان برای گذر از ایام پیک مصرف برق تابستان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر تدبیر همه جانبه مردم و مسئولان برای گذر از ایام پیک مصرف برق تابستان  تاکید کرد. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه شورای اداری استان با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه برق ضروری است، ادامه داد: هر چقدر در حوزه فرهنگ‌سازی، سرمایه گذاری شود، […]

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر تدبیر همه جانبه مردم و مسئولان برای گذر از ایام پیک مصرف برق تابستان  تاکید کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه شورای اداری استان با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه برق ضروری است، ادامه داد: هر چقدر در حوزه فرهنگ‌سازی، سرمایه گذاری شود، اسراف نیست و این فرهنگ‌سازی باید در همه بخش‌ها صورت بگیرد.

وی عبور از پیک مصرف برق در تابستان برای صنعت برق مهم است و تأمین انرژی برق کمک به رونق تولید و اقتصاد کشور است.

عبور از شرایط دشوار تامین برق نیازمند همراهی مردم و مسئولان

استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: تلاش بی وقفه تلاشگران صنعت برق برای تامین برق پایدار ستودنی است.

“سیدعلی آقازاده” با بیان اینکه با در نظر گرفتن رشد سالانه افزایش مصرف برق در سال جاری از متوسط رشد مصرف در سال‌های گذشته، برنامه مدیریت مصرف در ادارات باید با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی بابیان اینکه  خشکسالی ،افزایش ۲۰درصدی مصرف برق در استان،رشد واحدهای تولیدی و استخراج غیرمجاز رمز ارزها و تحریم ها و در آمدهای کشور که متناسب با نیاز و مصرف نبود موجب عدم فرصت ایجاد نیروگاه های بزرگ شد اما در بخش نیروه گاه های مقیاس کوچک ۱۸هزار مگاوات برق تولید شده است،افزود: مدیریت بحران عبور از پیک مصرف برق قطعا نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.

آقا زاده افزود: مردم شهید پرور کشور در هربرهه زمانی به کمک دولت آمده اند برای گذر از بحران تامین برق هم با مدیریت مصرف آب و برق ،فقط با کاهش ۱۵درصدی مصرف برق  در بخش خانگی می توانند ۳هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی ضمن تشکر از همراهی صنایع بزرگ در استان مرکزی گفت: صنایع با تغییر شیفت کاری،اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات تابستانه ومدیریت مصرف برق تاکنون همراهی خوبی با صنعت برق استان داشته اند.

استمداد شرکت برق از مشترکان برای مدیریت مصرف برق در ایام پیک مصرف

مردم و صنایع مانع ایجاد خاموشی شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیزدر این جلسه گفت: صنعت برق در تابستان امسال با شرایط سخت روبرو است ، مردم و صنایع باید مانع ایجاد خاموشی شوند.

“محمد اله داد” افزود: اهمیت تامین برق پایدار و مطمئن به دلیل شرایط ناشی از کرونا به‌ویژه ضرورت بسیار بالای تامین برق مراکز درمانی و همچنین کم آبی سدها نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر است.

وی گفت: قطع برق در هر بخشی باعث ایجاد مشکلات و خسارات جبران ناپذیر می شود هربخشی اگر امروز بخواهد محدود شود قطعا دچار مشکلات حاد خواهیم شد.

اله داد تصریح کرد:کنترل مدیریت مصرف برق تا پایان شهریور ادامه داردو تامین برق کشور بسیار حساس و شکننده است لذا مدیریت مصرف برق و همیاری همگانی ضروری است.

وی بیان کرد:با تصمیماتی که در جلسات گذر از پیک مصرف برق و شورای تامین  گرفته شد بنا شد با مشترکین پرمصرف برق برخورد قاطع صورت پذیرد و اقدامات خوبی در حوزه همکاری صنایع و ادارات انجام پذیرفت که باعث تسری در بخش ملی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در این تصمیم سازی ها ، ادارات علاوه برتغییر ساعات کاری ادارات از ساعت ۷الی ۱۳، ادارات نسبت به بکار گیری دیزل ژنراتور خود به ویژه در ساعات ۱۱ تا پایان وقت اداری  موظف شدند.