تداوم تبادل انرژی با ایران

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به تعبیر الهام علی اف رییس جمهور این کشور از قره باغ به عنوان منطقه انرژی سبز گفت: مبادله انرژی بین آذربایجان و ایران در حال انجام است و تداوم خواهد داشت. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) به نقل از ایرنا، “پرویز شهبازوف” روز دوشنبه پس از گفت‌وگو […]

وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به تعبیر الهام علی اف رییس جمهور این کشور از قره باغ به عنوان منطقه انرژی سبز گفت: مبادله انرژی بین آذربایجان و ایران در حال انجام است و تداوم خواهد داشت.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) به نقل از ایرنا، “پرویز شهبازوف” روز دوشنبه پس از گفت‌وگو با وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در سد ارس اظهار کرد: امروز در مورد مبادله‌ انرژی‌های احیا شونده تبادل نظر و در مورد همکاری‌های آتی همفکری کردیم.
وی با اشاره به توافقات در دست اجرا اضافه کرد: ساخت نیروگاه گازی نخجوان، ساخت سد خداآفرین و قیز قلعه‌سی از جمله توافقاتی است که در آینده از نظر منابع آبی و تولید انرژی و برق کمک شایانی به دو کشور خواهد کرد.
شهبازوف با اشاره به اینکه امروز جشن پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری مشترک از سد ارس و میل مغان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد و روز بزرگی است، گفت: کمتر همکاری و تعاملی در دنیا وجود دارد که قدمت آن به ۵۰ سال برسد. همکاری در یک زمینه با نیم قرن پیشینه از موارد نادری است که در نتیجه روابط برادرانه و دوستانه محقق شده است و این همکاری‌ها همچنان تداوم خواهد داشت.
وی افزود: امروز در مورد مسئله ساخت نیروگاه اردوباد مذاکره شد و مذاکرات به صورت فعال پیش می‌رود.
شهبازوف به گفتگوهای انجام شده در ساخت نیروگاه گازی در نخجوان با استفاده از تجهیزات ایران اشاره کرد و گفت: سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی از جمله نواحی هستند که در آینده به تولید انرژی برق کمک شایانی خواهد داشت. پیش از این نیز میزان تولید برق در جمهوری آذربایجان به قدر کافی وجود داشته ولی سد ارس در تولید انرژی تاثیر بسزایی داشته و از جمله منابع مهم به شمار می‌رود.
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: روابط بین کشورش و جمهوری اسلامی ایران از جمله موارد نادری است که به مدت نیم قرن تداوم داشته است و امروز این جشن را برگزار و افق‌های همکاری آتی را نیز ترسیم کردیم.