تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل سد عنبران

استاندار اردبیل به همراه عضو هیئت مدیره و معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، فرماندار شهرستان نمین، نمایندگان مجری طرح های سد مخزنی عنبران و آبرسانی نمین و عنبران و جمعی از مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی از سد مخزنی عنبران در شهرستان نمین بازدید کرد. استاندار اردبیل در این […]

استاندار اردبیل به همراه عضو هیئت مدیره و معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، فرماندار شهرستان نمین، نمایندگان مجری طرح های سد مخزنی عنبران و آبرسانی نمین و عنبران و جمعی از مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی از سد مخزنی عنبران در شهرستان نمین بازدید کرد.

استاندار اردبیل در این بازدید گفت: برای تکمیل سد مخزنی عنبران بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار لازم بوده که ۵۰ میلیارد تومان آن تاکنون با پیگیری های شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در دو سال اخیر تخصیص داده شده است.

 اکبر بهنام جو اظهار کرد: سد عنبران با هدف تامین آب کشاورزی و صنعتی شهر عنبران با ظرفیت ۲ میلیون متر مکعب در حال احداث است و مشکل معارض محدوده این سد با پیگیری فرماندار نمین به زودی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه با احداث این سد به میزان اشتغال در منطقه افزوده می شود، گفت: با تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی، میزان کشت و راندمان تولید افزایش می یابد و همچنین به تعداد شاغلین در بخش صنعت کارخانه های احداث شده در حوزه این شهرستان نیز افزوده می شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اجرای خط انتقال طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز با تلاشهای شبانه روزی شرکت آب منطقه ای اردبیل در حال انجام است که در نتیجه اجرای این طرح آب شرب شهرهای نمین و عنبران و ۶ روستای بزرگ منطقه در افق سال ۱۴۲۵ به میزان ۱۶۷ لیتر در ثانیه تامین خواهد شد.

 بهروز پورمهر عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به تکمیل طرحهای سد عنبران و طرح آبرسانی نمین و عنبران را از جمله طرح های موفق و در حال فعالیت در جبهه های مختلف کاری ذکر کرد و افزود: علی رغم کمبود منابع مالی اکثر طرح های بخش آب در کشور، طرح های بخش آب شهرستان نمین با شتاب مناسبی در حال اجراست.

 محسن رئیسی نماینده مجری سد مخزنی عنبران و  حسن کروبیان نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح های مذکور بر انجام فعالیت ها در جبهه های مختلف تاکید کردند.