تحویل ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب به شبکه آبیاری و زهکشی گیلان

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای گیلان از تحویل حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی از مخزن سد سفید رود به ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای تحت شبکه آبیاری و زهکشی سفید رود خبر داد. به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ محمد جواد خانی پور با اعلام این خبر […]

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای گیلان از تحویل حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی از مخزن سد سفید رود به ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای تحت شبکه آبیاری و زهکشی سفید رود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ محمد جواد خانی پور با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه تدوین شده استانی، در فصل زراعی جاری همچنان نوبت بندی آب تا پایان فصل زراعی ادامه دارد.

وی افزود: طرح نوبت بندی آب کشاورزی به منظور مدیریت بهینه مصرف آب به صورت ۴ روز قطع و ۸ روز وصل در گیلان در حال اجراست و از امروز مناطق مرکزی گیلان (شامل رشت و خمام )، ۴ روز قطع آب کشاورزی انجام شده است.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در  این جلسه با ارائه گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از شالیزارهای استان گیلان نشاکاری شده و  حدود ۵۰ درصداز ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان نیز عملیات وجین  آن به پایان رسیده است.

گفتنی است؛ در این جلسه نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان نیز اعلام کرد: متوسط بارندگی ها در گیلان به نسبت بلند مدت ۱۸ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش را نشان می دهد.