تجهیز ۹۹ درصد از چاههای کشاورزی برقی به کنتور هوشمند

رییس اداره آب شهرستان خاتم از مجهز شدن ۹۹درصد از چاههای کشاورزی برقی فعال در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد”مجید زارع بیدکی” با ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه این اداره گفت: با نصب ۸ دستگاه کنتور هوشمند در بخش کشاورزی در این مدت، درصد نصب کنتور […]

رییس اداره آب شهرستان خاتم از مجهز شدن ۹۹درصد از چاههای کشاورزی برقی فعال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد”مجید زارع بیدکی” با ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه این اداره گفت: با نصب ۸ دستگاه کنتور هوشمند در بخش کشاورزی در این مدت، درصد نصب کنتور هوشمند چاه های کشاورزی برقی فعال در این شهرستان به ۹۹ درصد رسیده است.

وی افزود:در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۹ حلقه چاه به علت انتقال آب غیر مجاز، اضافه برداشت و عدم نصب لوله آبریز و با اخذ نمایندگی دادستانی پلمپ شده است.

زارع اظهار داشت: همچنین در این مدت با توجه به مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب ۵ مورد خط انتقال غیر مجاز به اراضی غیر، توسط این اداره قطع و جمع آوری شده است.

وی از دیگر اقدامات این اداره در دوره سه ماهه را کاهش آبدهی دو حلقه چاه دارای اضافه برداشت با کاهش آبدهی ۴ لیتر در ثانیه  و توقیف ۲ دستگاه حفاری غیر مجاز و معرفی متخلفین به مراجع قضایی برشمرد.

به گفته زارع همچنین دراین مدت پروانه بهره برداری ۵ حلقه چاه کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است.