تجهیز چاه های آب ۱۹۷ واحد صنعتی به شمارشگر هوشمند آب و برق در خراسان شمالی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: با نصب ۴۷ دستگاه جدید شمارشگر هوشمند آب و برق بر روی چاههای صنعتی استان، تاکنون ۱۹۷ واحد صنعتی استان به این شمارشگرها تجهیز شده است. وحید واسطه تصریح کرد: شمارشگرهای هوشمند آب و برق با هدف مدیریت مصرف منابع آب زیرزمینی […]

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: با نصب ۴۷ دستگاه جدید شمارشگر هوشمند آب و برق بر روی چاههای صنعتی استان، تاکنون ۱۹۷ واحد صنعتی استان به این شمارشگرها تجهیز شده است.

وحید واسطه تصریح کرد: شمارشگرهای هوشمند آب و برق با هدف مدیریت مصرف منابع آب زیرزمینی و مصرف بهینه این منابع، بر روی چاههای برقدار نصب می شود و از برنامه های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.
واسطه گفت: نصب این شمارشگرها بر روی چاههای آب برقدار اعم از کشاورزی و صنعتی از جمله وظایف قانونی بهره برداران مجاز منابع آب زیرزمینی بوده و برای تمدید پروانه بهره برداری در چاههای برقدار، الزامی است.

وی افزود: در راستای حفاظت از منابع آب استان، طی هفت ماه اخیر، ۱۷ گروه گشت و نظارت منابع آب سطحی و زیرزمینی تشکیل شده و ۵۶ جلسه کمسیون رسیدگی به پروانه ها برگزار شده که منجر به صدور ۹۰۲ مجوز در بخش آب زیرزمینی شده است.