تبیین طرح های همکاری مدیریت مصرف برق مشترکین یزدی

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : همه مشترکین برق بر اساس میزان همکاری در ساعات اوج بار مشمول پاداش می شوند. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، دکتر محمد میرشمس با اشاره به اینکه همه مشترکین برق بر اساس میزان همکاری در […]

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : همه مشترکین برق بر اساس میزان همکاری در ساعات اوج بار مشمول پاداش می شوند.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، دکتر محمد میرشمس با اشاره به اینکه همه مشترکین برق بر اساس میزان همکاری در ساعات اوج بار مشمول پاداش می شوند، افزود : طرح های تعطیلات و تعمیرات ، ذخیره عملیاتی ، دیزل ژنراتور و همکاری برنامه ریزی شده برای صنایع همکار در نظر گرفته شده که از ۱۰ خرداد تا ۱۵ شهریور بر اساس تفاهم نامه همکاری مشمول پاداش می شوند.

وی اضافه کرد : موکول کردن زمان تعطیلات و تعمیرات صنایع در بازه پیک بار تابستان به زمان دیگر  ، تعدیل بار در صورت نیاز شرکت توزیع توسط صنایع ، استفاده از دیزل ژنراتور برای کاهش کلی یا بخشی از بار مصرفی و تعهد کاهش مصرف در ساعت های اوج بار بر اساس برنامه مشخص مشمول پاداش همکاری بخش صنعتی خواهد بود.

میرشمس با اشاره به اینکه ساعت اوج بار از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ در فصل تابستان است ، گفت : قطع بار یا کاهش بار برنامه ریزی شده بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترکین کشاورزی در ساعات اوج بار هم مشمول پاداش می شود.

وی افزود : قطع بار برنامه ریزی شده مشترکین کشاورزی  ،  توسط کنتورهای منصوبه هوشمند از راه دور بر اساس تفاهم نامه منعقد شده امکان پذیر شده و میزان پاداش آن نیز مشخص است.

میرشمس در خصوص ساعت اوج مصرف برق بخش اداری و تجاری (عمومی و سایرمصارف) اظهار کرد : بازه زمانی همکاری در ماه تیر و مرداد و از ساعت ۱۱ تا ۱۵ است که با همکاری استانداری یزد و تغییر ساعت اداری این زمان تعدیل یافته و بخشی از آن با کمک این مشترکین قابل همکاری است.

وی یادآور شد : بخش قابل توجه مصرف برق مشترکین عمومی و سایر مصارف مربوط به سیستم سرمایشی است که با قرار دادن کنترلر یا ترمستات قابل مدیریت است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد عنوان کرد : مشترکین  CNG حداقل با دوساعت همکاری در ساعت اوج بار مشمول پاداش خواهند شد و شرکت های استارتاپی علاقمند همکاری هم می توانند با روش های متعدد در صورت تعدیل بار مشترکین خانگی و براساس قوانین شرکت توانیر از پاداش بهره مند شوند.

 

افزایش ۳۰ درصدی مصرف برق در استان یزد به دلیل افزایش دما

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : درحال حاضر به دلیل افزایش دما رشد بی سابقه مصرف را داشتیم که آمار فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد.

مهندس علی جم در  گفتگوی برخط تصویری با اعضا نظام مهندسی که از محل خانه مهندس یزد به مناسبت روز صنعت برق ایران با هدف بررسی سیستم زمین در شبکه ها و ساختمان ها و همچنین گسترش فرهنگ مدیریت مصرف تشکیل جلسه داده بودند ، اظهار داشت: در فروردین سال ۱۴۰۰ نسبت به فروردین سال گذشته به دلیل افزایش دما در استان یزد  شاهد  رشد ۳۰ درصد مصرف بوده ایم اما امیدواریم با همکاری همه مشترکین برق بتوانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

وی تصریح کرد : حداکثرمصرف برق دربخش توزیع برق استان یک هزارو  ۲۲۶مگاوات برآورد شده که این میزان مصرف نسبت به سال قبل ۹.۹درصد رشد پیش بینی شده است.

او اضافه کرد :  علیرغم همکاری تمام مشترکین صنعتی ، تجاری ،کشاورزی و دیگر مشترکین ،  در سال گذشته پیک بار توزیع برق یک هزار و۱۱مگاوات رقم خورد در حالی که نیاز ما برای مصرف بیشتر از این بود .

مهندس جم میزان رشد بار کشور را ۲۲ درصد اعلام کرد و گفت : رشد ۳۰ درصدی مصرف برای کل انرژی مصرف شده بوده و این در حالی است که در ساعات اوج مصرف شاهد رشد ۱۵ درصدی بوده ایم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد : تعدیل روشنایی در کل استان هم برای رفع مشکل نیروگاه و هم برای رویارویی با پیک بار تابستان از زمستان توسط اکیپ های مختلف انجام شده است.