تا دو ماه آینده تأمین آب از سد عباس‌آباد با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ادامه خواهد داشت

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، مدیر عامل این شرکت با اشاره به اجرای خط ۲.۵ کیلومتری با لوله فولادی  ۴۰۰ میلی‌متر، در شهریور ماه، اظهار داشت: با اعتبار بالغ بر  ۴.۲ میلیارد تومان، مشکلی برای انتقال آب تا ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه، به تصفیه خانه موجود شهر بانه، وجود ندارد. […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، مدیر عامل این شرکت با اشاره به اجرای خط ۲.۵ کیلومتری با لوله فولادی  ۴۰۰ میلی‌متر، در شهریور ماه، اظهار داشت: با اعتبار بالغ بر  ۴.۲ میلیارد تومان، مشکلی برای انتقال آب تا ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه، به تصفیه خانه موجود شهر بانه، وجود ندارد.

مهندس آرش آریانژاد افزود: از گالری چاه پائین دست سد بانه به میزان حدود ۴۰ تا ۵۰ لیتر بر ثانیه آب پایدار، به تصفیه خانه این شهرستان انتقال داده می‌شود؛ اما نکته قابل تأمل این است که هم اکنون و با توجه به بارندگی‌های اخیر، رواناب به سدهای عباس‌آباد و بانه حدود ۳۰ تا ۴۰ لیتر بر ثانیه در سدهای مذکور بوده که به ذخیره آبی این دو سد کمک قابل توجهی کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیشبینی بارندگی‌های پیش رو، این انتظار می‌رود که ورودی این سدها افزایش یابد.

مهندس آریانژاد ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای کردستان برای ذخیرهسازی هر چه بیشتر آب در سدهای عباس‌آباد و بانه برای فصول گرم سال، با توجه به آبدهی مناسب رودخانه بوئین در فصل زمستان، در نظر دارد قسمت اعظمی از “۲۰۰ لیتر بر ثانیه” آب قابل انتقال سد عباس‌آباد به تصفیه خانه موجود را، از این رودخانه تأمین نماید؛ با این اقدام امکان ذخیره آب بیشتر در سد عباس‌آباد، مقدور خواهد بود و به سلامت از مرحله تنش آبی شهرستان بانه، عبور خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان به اجرای حدود ۵ کیلومتر خط لوله فولادی ۷۰۰ از ایستگاه پمپاژ بوئین جهت تأمین آب شرب بانه اشاره و عنوان کرد: با این انتقال به تپه عثمان‌آباد و تکمیل ۲۲ کیلومتر، محدودیت ارسال ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از سد عباس‌آباد به تصفیه خانه موجود، مرتفع میگردد.

وی افزود: اجرای ۱.۷ کیلومتر خط انتقال آب از کانی‌اصحاب به سد عباس‌آباد، جهت افزایش حجم ذخیره آب سد بانه، در حال انجام می‌باشد.

مهندس آرش آریانژاد به تکمیل خط انتقال ۲۲ کیلومتری آب شرب از محل سد عباس‌آباد تا تصفیه خانه موجود شهر بانه اشاره و افزود: با تکمیل این خط انتقال؛ میزان آب هدایت شده تا ۳۸۰ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت و در حال حاضر باقیمانده خط به میزان ۴.۶ کیلومتر در حال انجام عملیات است و  ان‌شاءالله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل این شرکت از اخذ ردیف اعتباری برای احداث سد کانی‌گویژان خبر داد و گفت: در راستای تأمین آب شرب پایدار شهرستان بانه، احداث سد کانی‌گویژان در شهرستان بانه در حال اخذ ردیف ماده ۲۳ بوده که با پیگیری‌های جدی این شرکت، به امید خدا در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرائی‌، در آن خواهیم بود.