تامین ۶۰ درصد آب شرب پاکدشت از سد ماملو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هم‌اکنون ۶۰ درصد آب شرب شهر پاکدشت از سدماملو تأمین می‌شود و امیدواریم مطابق برنامه انتقال آب‌های سطحی به شهر شریف‌آباد در هفته دولت به بهره‌برداری برسد. محمدرضا بختیاری در نشست مشترک با نماینده مردم پاکدشت در مجل شورای اسلامی و فرماندار پاکدشت به مشکلات و مطالبات […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هم‌اکنون ۶۰ درصد آب شرب شهر پاکدشت از سدماملو تأمین می‌شود و امیدواریم مطابق برنامه انتقال آب‌های سطحی به شهر شریف‌آباد در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

محمدرضا بختیاری در نشست مشترک با نماینده مردم پاکدشت در مجل شورای اسلامی و فرماندار پاکدشت به مشکلات و مطالبات مردم پاکدشت اشاره کرد و افزود: در هفته دولت شاهد کلنگ‌زنی مخزن آب شرب شهر فرون‌آباد و اتمام عملیات اجرایی مخزن روستای کریم‌آباد خواهیم بود.

بختیاری با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو کیلومتر از شش کیلومتر کلکتور اصلی فاضلاب پاکدشت با اجرای خطوط انتقال اصلی انجام شده و ۲۰ کیلومتر شبکه‌گذاری نیز در حال اجراست و به‌زودی تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان دارای ردیف اجرایی می‌شود و تشریفات مناقصات آن نیز انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران به طرح‌های آب و فاضلاب این شهرستان در بخش شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل حفر، تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های جدید، نوسازی و توسعه شبکه، اجرای خطوط انتقال و ساخت مخازن و شبکه‌گذاری است.

حمیدرضا نامداری احداث دو مخزن زمینی در مناطق حصار امیر و مجتمع آب‌رسانی شهدای چنگی با مجموع ظرفیت ۱۶ هزار و  ۵۰۰ مترمکعب را از جمله طرح‌های شاخص این شرکت برشمرد.

 

تداوم روند افزایشی مصرف آب در تهران 

میزان مصرف آب در مقایسه با سال ۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ متر مکعب بوده که امسال به حدود ۷۹۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

محمدرضا بختیاری افزود: بر اساس آمار موجود هر تهرانی به طور متوسط ۲۴۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کند در حالی‌که متوسط کشوری این عدد تنها ۲۰۰ لیتر است.