تامین آب و برق پایدار با اطلاع‌رسانی شایسته به مردم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی گسترده و شایسته به مردم از مهمترین اقداماتی است که می‌توان برای مدیریت خاموشی برق در تابستان انجام داد، گفت: در جریان گذاشتن مردم از پیک بار و مصرف بهینه آن‌ها، کمک شایانی برای جلوگیری از خاموشی برق خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی گسترده و شایسته به مردم از مهمترین اقداماتی است که می‌توان برای مدیریت خاموشی برق در تابستان انجام داد، گفت: در جریان گذاشتن مردم از پیک بار و مصرف بهینه آن‌ها، کمک شایانی برای جلوگیری از خاموشی برق خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد علایی در جلسه‌ای که با حضور مدیران صنعت آب و برق استان در این شرکت برای برنامه ریزی تامین پایدار آب و برق استان در سال ۱۴۰۰برگزار شد، با اشاره به اینکه تامین آب شرب شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: اگر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در بحث کنترل و پیشگیری از قطعی آب وبرق در این زمینه نباشد، باید منتظر آسیب‌های جدی باشیم.
علایی با اشاره به هماهنگی‌های لازم صنعت آب و برق در زمینه خاموشی‌های تابستان، بیان کرد: شرکت های صنعت آب و برق استان  تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی دقیق، قطعی آب و  برق کمترین تاثیر را بر ارائه خدمات به مردم داشته باشد و این شرکت آمادگی خود را در راستای عبور از این مشکل اعلام می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه شفافیت و صداقت با مردم همیشه از مهمترین دستورالعمل های این شرکت بوده است، گفت: مردم باید درک کنند که مدیران در حیطه وظایف خود کم کاری نمی‌کنند؛ بنابراین با اطلاع رسانی صحیح به مردم، آنان باید بدانند اگر پس از فعالیت های زیاد به نتیجه مطلوب نرسیدیم از کم کاری نبوده بلکه علیرغم تلاش های بسیار یکسری وظایف در خارج از حوزه آنان است.
علایی با اشاره به اینکه امسال بارندگی کمی داشتیم و باید با صداقت با مردم این موضوع را در میان بگذاریم تا خالصانه در بحران مدیریت آب کمک کنند، ادامه داد: در این راستا شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به نکاشتن کشت پاییزه تاکید دارد که اگر اطلاع رسانی به درستی انجام نشود مردم در این زمینه همکاری لازم را نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه با آگاه کردن مردم در زمینه‌ کمبود برق مشکل خاموشی حل می‌شود زیرا مسئله کمبود برق از آب جدی‌تر است، افزود: زیرا در زمینه برق ذخیره‌ای وجود ندارد تا در مواقع خاموشی بتوان از آن استفاده کرد بنابراین مصرف بهینه مردم کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه برخی چاه‌های غیرمجاز هستند که برق سه فاز استفاده می‌کنند و باید از این عمل آنان جلوگیری شود، گفت: برخی از واحدهای مسکونی علیرغم اینکه باید برق تک فاز استفاده کنند، تقاضای برق سه فاز دادند که به نظر غیرقانونی است و نمی‌توان برق آنان را قطع کرد لذا باید با کمک دادستانی و دیگر دستگاه‌های مرتبط فکر جدی در این زمینه کرد.
علایی با اشاره به سه مصوبه ارائه شده در این جلسه، ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور سازمان جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد، پیشنهاد می‌دهیم تا از ساعت ۱۲  الی ۱۶ که پیک بار است چاه‌های کشاورزی خاموش شود، همچنین از دو هزار و ۱۶۶ حلقه چاه کشاورزی که در خصوص دیماند اضافه برداشت دارند نیز به میزان ۵۰ مگابایت باید جلوگیری شود و لیست واحدهای مسکونی مشهد که برق سه فاز مصرف می‌کنند ارائه خواهد شد تا نسبت به وضعیت آنها تصمیم گیری شود.