تامین برق مصرفی مشترکین قزوین در شرایط کرونا

از ابتدای شیوع بیماری کرونا برق مورد نیاز همه بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان قزوین تامین شده است و اخیرا برق بیمارستان صحرایی نیز با نصب یکدستگاه پست برق ۳۱۵ کیلووات برقرار شده است. احمد احمدی در خصوص فعالیت های اداره برق شهرستان قزوین اظهارداشت: مدیریت برق در حوزه جغرافیایی شهرستان به ۵ بخش، ۷ شهر […]

از ابتدای شیوع بیماری کرونا برق مورد نیاز همه بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان قزوین تامین شده است و اخیرا برق بیمارستان صحرایی نیز با نصب یکدستگاه پست برق ۳۱۵ کیلووات برقرار شده است.

احمد احمدی در خصوص فعالیت های اداره برق شهرستان قزوین اظهارداشت: مدیریت برق در حوزه جغرافیایی شهرستان به ۵ بخش، ۷ شهر و ۴۳۰ روستا به بیش از ۳۰۵ هزار مشترک خدمت رسانی می کند.

وی افزود: ۵۰ درصد مشترکین استان تحت پوشش خدمات مدیریت برق شهرستان قزوین هستند وکه توسط  ۹ امور و اداره اقماری،خدمات لازم را به مشتر‌کین ارائه می دهند.

مدیر برق شهرستان قزوین تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۴۱۰ میلیون کیلو وات ساعت در شهرستان قزوین

مصرف انرژی برق داریم که معادل یک سوم مصرف استان است که  رقمی معادل ۵۰ درصد انرژی در بخش های صنعت و کشاورزی و ۳۰ درصد در بخش خدمات مولد مصرف می شود.

احمدی یادآورشد: در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا، شاهد مشکلات فراوانی در کسب و کارها و فعالیت ها بودیم اما با تلاش شبانه روزی  شرکت توزیع  برق،خدمات و تامین برق مشترکین بصورت پایدار و پویا تامین گردید.

مدیر برق شهرستان قزوین اظهارداشت: در پاییز سال گذشته اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق واحدهای صنعتی را با هماهنگی وزارت نیرو و شرکت توانیر آغاز کردیم و توانستیم ۴ مانور جهادی همزمان با سراسر کشور بخوبی برگزار کنیم.

وی گفت:  عمده ترین و شاخص ترین مانور برگزارشده به بازسازی شبکه برق شهرک صنعتی لیاء اختصاص داشت که در این مانور  ۴۶ اکیپ عملیاتی و  ۵۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۲۰۰ نیروی فنی مشارکت داشته و نسبت به رفع نواقص و ایرادات فنی شبکه اقدام شد.

احمدی اضافه کرد: در مانورهای سال گذشته ۴۰ کیلومتر از شبکه و ۲۹۶ دستگاه پست برق با ۴۰۰ میلیون تومان هزینه اصلاح گردید.

مدیر برق شهرستان قزوین تصریح کرد: با اجرای این مانورها  ۸۰ درصد خاموشی های ناشی از عیوب تجهیزات وشبکه  کاهش یافته و همچنین انرژی تحویلی به مشترکین  ۵۰ مگاوات افزایش یافت.

تامین برق بیمارستان صحرایی قزوین

احمدی با اشاره به افزایش بیماران بستری کرونایی در استان و ضرورت برپایی بیمارستان صحرایی اظهارداشت:

کارکنان  توزیع  برق قزوین همراه و همگام مجاهدان عرصه سلامت و کادر درمانی، خود را موظف به همکاری همه جانبه با ستاد کرونای استان می دانند و در این راستا انرژی برق مورد نیاز همه درمانگاهها، مراکز درمانی و بیمارستانی تامین شده است.

وی بیان کرد: همچنین مطابق درخواست مسئولان بهداشتی استان،برق مورد نیاز بخش های جدید و ویژه بیماران کرونایی بیمارستان بوعلی سینای قزوین   بسرعت و بدون تشریفات اداری تامین گردید.

مدیر برق شهرستان قزوین اضافه کرد: موج چهارم کرونا که در کشور و استان نیز آغاز شده موجب شد بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان، بیمارستان صحرایی قزوین در محوطه روباز بیمارستان ارتش برپا گردیده که با ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برای تامین برق آن در کمترین زمان تامین شد.

وی اظهارداشت: با احداث پست برق به ظرفیت ۳۱۵ کیلو ولت آمپر نیاز برق بیمارستان صحرایی را برطرف

کردیم تا بیماران بتوانند از خدمات پزشکی و درمانی این بیمارستان استفاده کنند.

احمدی یادآورشد: همچنان در کنار کادر درمانی استان انجام وظیفه می کنیم و آمادگی کامل داریم انرژی برق مورد نیاز همه مراکز درمانی، درمانگاهها، بیمارستانها و نیازهای جدید را بسرعت تامین کنیم.