تامین آب شرق مریوان عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: طرح آبرسانی اضطراری مریوان از طریق سد گاران و با انتقال ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب، از اواخر سال گذشته توسط شرکت آبفا آغاز شده است و به صورت جدی پیگیر تکمیل و بهره برداری آن هستیم. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان جلسه بررسی اجرای […]

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: طرح آبرسانی اضطراری مریوان از طریق سد گاران و با انتقال ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب، از اواخر سال گذشته توسط شرکت آبفا آغاز شده است و به صورت جدی پیگیر تکمیل و بهره برداری آن هستیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان جلسه بررسی اجرای این طرح یکشنبه سیزدهم تیرماه برگزار شد.
در این جلسه مهندس علیرضا تخت شاهی اظهار کرد: علاوه بر اجرای این طرح عملیات تامین آب شرق مریوان نیز در دستور کار شرکت آبفا قراردارد.
وی افزود: پروژه اجرای خطوط انتقال و شبکه های آب سد گاران به محلات شرق مریوان با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در حال تکمیل است
مهندس تخت شاهی خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی اضطراری مریوان از طریق سد گاران و با انتقال ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب، از اواخر سال گذشته توسط شرکت آبفا آغاز و تا پایان شهریورماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تامین آب و همچنین دفع بهداشتی فاضلاب محلات الحاقی شرق مریوان، پروژه احداث و توسعه خطوط انتقال و شبکه های آب و فاضلاب مورد نیاز محلات مذکور در دستور کار شرکت آبفا کردستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این پروژه با ۲۵.۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی در حال اجرا است، افزود: با تکمیل این پروژه طرح آبرسانی اضطراری مریوان از طریق سد گاران و با انتقال ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب اجرا خواهد شد.
مهندس تخت شاهی گفت: در راستای اجرای این پروژه احداث تصفیه خانه آب موقت، تهیه و نصب ۶ دستگاه فیلتر شنی و تجهیزات وابسته، احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ، تهیه و نصب مخزن پیش ساخته، خرید لوله و اجرای خط انتقال با لوله ۳۵۵ میلیمتری به طول ۳.۵ کیلومتر و سایر هزینه های مربوط به خرید تجهیزات الکترومکانیکال به صورت کلی معادل۱۰۰ میلیارد ریال برآورد گردیده که از محل اعتبارات طرح تنش آبی و منابع داخلی شرکت هزینه خواهد شد.
وی یادآور شد: در ماه گذشته نیز با هدف افزایش تأمین پایدار آب شهر مریوان یک حلقه چاه (چاه ۵۱ دشت نی) با ظرفیت تولید ۱۵ لیتر بر ثانیه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شد.