بکارگیری حداکثر توان تولید برق در استان یزد

نشست کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان یزد با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد و به ریاست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی رئیس کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه در حال حاضر حداکثر توان تولید برق […]

نشست کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان یزد با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد و به ریاست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی رئیس کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه در حال حاضر حداکثر توان تولید برق در استان یزد در حال استفاده است، کاهش تراز تولید و مصرف برق در کشور را چالش اساسی ایام پیک بار تابستان ۱۴۰۰ عنوان کرد.

وی افزود: گرمای زودرس هوا، افزایش مصرف صنایع، مصارف غیرمجاز رمز ارز‌ها و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی از دلایل برهم خوردن تراز تولید و مصرف برق در کشور است که این شرایط با اعمال مدیریت مصرف و با همکاری صنایع و سایر مشترکین تاکنون مدیریت شده است.

اسدی بر لزوم همکاری ادارات و سایر دستگاه‌ها در کاهش مصرف برق و همچنین به مدار آوردن مولد‌های تولید برق در ساعات پیک تاکیدکرد و یادآور شد: شرکت توانیر نیز میزان مصرف ادارات را به صورت لحظه‌‌ای پایش می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد سرعت عمل اجرای پروژه‌های برق‌رسانی استان را نشان از تعهد و مسئولیت پذیری کارکنان صنعت برق استان دانست و تصریح کرد: با وجود شرایط کمبود نقدینگی و شیوع ویروس کرونا، همکاران ما در صنعت برق استان تلاش کرده‌‌اند تا پروژه‌های پیک بار در موعد مقرر در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اجرای پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت بهاباد در مدت یک سال و همچنین احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی کوشک در مدت ۱۰ ماه، نمونه‌هایی از پروژه‌های بهره برداری شده جهت آمادگی برای پیک بار ۱۴۰۰ هستند.

اسدی در پایان نیز از همکاری سایر دستگاه‌های عضو کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان به خصوص شرکت‌های نفت و گاز که سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های استان را در این ایام تامین می‌کنند، قدردانی کرد.

در ادامه این نشست نیز محمد صادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد ضمن قدردانی از فعالیت‌های کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان که با مسئولیت شرکت برق منطقه‌‌ای یزد مشغول به فعالیت است، لزوم اقدام در جهت مدیریت بهینه مصرف برق را مورد تاکید قرارداد و افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و گرمای هوا می‌بایست با همکاری تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های استان، با استفاده از اقدامات مدیریتی لازم از شرایط حساس کنونی با موفقیت عبور کنیم.

در ادامه این نشست نیز برنامه‌های مرتبط با حوزه انرژی و آب در حوزه پدافند غیرعامل برای سال ۱۴۰۰ نیز مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.