بکارگیری افراد غیرمتخصص در سرویس سالیانه کولر ممنوع

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد هشدار داد : استفاده از افراد غیرمتخصص و بکارگیری وسایل غیر استاندارد در کولر های آبی ، خطرات برق گرفتگی را افزایش می دهد. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مهندس محمدحسین دیرند با تاکید بر خرید کولرهای آبی استاندارد و […]

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد هشدار داد : استفاده از افراد غیرمتخصص و بکارگیری وسایل غیر استاندارد در کولر های آبی ، خطرات برق گرفتگی را افزایش می دهد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مهندس محمدحسین دیرند با تاکید بر خرید کولرهای آبی استاندارد و با برچسب انرژی مناسب گفت :مهمترین علل برق گرفتگی کولرهای آبی ، فقدان سیم ارت (سیم اتصال به زمین) و نصب غیر اصولی کولرهای آبی است.

وی نصب وخرید کولرهای آبی با استانداردهای ایمنی مناسب برای پیشگیری از حوادث برق گرفتگی در فصل گرما را ضروری دانست و متذکر شد : گردش دائمی جریان آب و اتصال مستقیم کولر با زمین و تماس استفاده کنندگان وتعمیرکاران بابدنه آن ، منجر به کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان ما شده است.

دیرند استفاده وسیع  از کولرهای آبی دراستان یزد و توجه به نکات ایمنی در سرویس های سالیانه را حائز اهمیت برشمرد واظهار داشت : مناسب نبودن طراحی و جاسازی پمپ، عایق نبودن قطعات فلزی و نیز اتصال پوشال های خیس به بدنه، موجب انتقال برق به کولر شده و شرایط خطرناکی را پدید می آورد.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: در هنگام سرویس کولرهای آبی ، برق کولر را قطع کرده وحتی المقدور از افراد با تجربه و متخصص این کار بهره ببرند.

وی متذکرشد:شهروندان دارالعباده یزد در صورت لزوم و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مسائل مربوط به ایمنی می توانند با شماره تلفن ۳۶۲۳۹۳۰۰ تماس حاصل نمایند.