۴۹ پروژه برق همزمان با هفته دولت در یزد به بهره برداری رسید

به گزارش برقآب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از بهره برداری ۴۹ پروژه برق همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد . عبدالحمید عباس شیاری در خصوص جزییات طرح های قابل افتتاح هفته دولت سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: طرح های حوزه برق استان در سه محور برق توسعه و احداث شبکه […]

به گزارش برقآب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از بهره برداری ۴۹ پروژه برق همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد .

عبدالحمید عباس شیاری در خصوص جزییات طرح های قابل افتتاح هفته دولت سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: طرح های حوزه برق استان در سه محور برق توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی ، بهینه سازی شبکه ها در حوزه روستایی و شهری و تامین روشنایی شهرها و روستاها با اعتباری بالغ بر ۴۱۵ میلیارد و یکصد و سی و چهار میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه بهره برداری از طرح های یادشده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکین برق دارد ، عنوان کرد: با اجرای ۱۴ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۴۲ هزار ۶۸۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۵۶۵ دستگاه چراغ پر بازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام کرد : در حوزه روشنایی، ۱۶ پروژه با احداث ۱۵ هزار ۳۸۲ متر شبکه فشار ضعیف با هزینه ای بالغ بر ۶۲میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
مهندس عباس شیاری توسعه روشنایی را از برنامه های وزارت نیرو برشمرد و خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال تامین روشنایی فاز یک بلوار گنبد عالی ابرکوه ، بهبود روشنایی بلوار پرفسور حسابی و دشتی یزد و بلوار امام حسن بهاباد در برنامه افتتاح قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۷۲ دستگاه پست هوایی به ظرفیت چهار هزار ۲۶۵ کیلوولت آمپر به تاسیسات موجود افزوده شده است، اذعان کرد: شرکت توزیع نیروی برق در این پروژه ها بر اساس رویکرد وزارت نیرو با بهره گیری از ترانسفورماتورهای کم تلفات و تجهیزات نوین ، ضمن اتوماسیون کردن شبکه ها ؛ ، کاهش تلفات برق را لحاظ کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه تعداد مشترکین برق استان یزد از ۷۲۰ هزار مشترک فراتر رفته است تاکید کرد: استفاده از شیوه های نوین مدیریت شبکه برای استمرار انرژی الکتریکی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه ، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکین، گسترش و توسعه خدمات الکترونیکی از برنامه های استراتژیک این شرکت محسوب می شود.