بهره برداری از ۱۴ پروژه تامین آب در نیشابور

با بهره برداری از ۱۴ پروژه تامین آب درشهرستان نیشابور ۳۲۰ لیتر برثانیه از کسری آب مناطق شهری و روستایی این شهرستان جبران شد. مراسم افتتاح این تعداد پرژه ها با حضور مسئولان و مدیران محلی و استان خراسان رضوی در محل آبفا شهرستان نیشابور برگزار شد. مدیرعامل آبفا نیشابور در این مراسم با اشاره […]

با بهره برداری از ۱۴ پروژه تامین آب درشهرستان نیشابور ۳۲۰ لیتر برثانیه از کسری آب مناطق شهری و روستایی این شهرستان جبران شد.
مراسم افتتاح این تعداد پرژه ها با حضور مسئولان و مدیران محلی و استان خراسان رضوی در محل آبفا شهرستان نیشابور برگزار شد.
مدیرعامل آبفا نیشابور در این مراسم با اشاره به کسری آب شرب شهرستان به میزان ۶۵۰ لیتر بر ثانیه اظهار داشت: ۲۰۰لیتراز کمبود آب در نتیجه حفر و جابجایی چاه هایی تامین شد که با افت تولید مواجه شده بودند و۱۲۰لیتر هم با احیاء و مهندسی چاه ها.
علی رضا اخویان از قطع برق به عنوان یک چالش جدید و تاثیر گذار بر منابع تولید آب نام برد و افزود: این عامل ، کسری فعلی آب شهرستان را از ۳۳۰لیتر برثانیه به ۴۵۰ تا ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش می دهد.
وی تعامل و همدلی موجود میان مجموعه مدیران شهرستان را در رفع مشکلات آب شرب موثر دانست و افزود: با اجرای طرح یک پارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، بخشی از منابع آب شهرها دراختیار روستاها و در مقاطعی منابع روستاها برای شهرها مصرف می شود.
در ادامه مراسم علاوه بر افتتاح پروژه های آبرسانی ، سامانه متمرکز ارتباط با مشتری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی (۱۲۲)در شرکت آبفا نیشابور راه اندازی شد.
به گفته مدیر عامل آبفا نیشابور برای راه اندازی این مرکز که نیروهای آن را بانوان معلول و مددجوی بهزیستی تشکیل می دهند و همچنین اجرای پروژه های تامین آب شهرستان جمعا ۱۶۸میلیارد و ۸۲۰میلیون ریال هزینه شده است.