بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک یزد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از افزایش ۱۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان یزد با بهره برداری از نیروگاه خورشیدی کوشک خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی با اشاره به مزایای نیروگاه‌های خورشیدی تصریح کرد: سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی در تولید […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از افزایش ۱۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان یزد با بهره برداری از نیروگاه خورشیدی کوشک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی با اشاره به مزایای نیروگاه‌های خورشیدی تصریح کرد: سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی در تولید برق برخی از این مزایا است.

وی با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک در ابتدای تیرماه ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: احداث این نیروگاه در مدت زمان کمتر از ۱۰ ماه، یک رکورد در صنعت برق کشور محسوب می‌شود و اثراتی از جمله افزایش تولید انرژی تیرماه به اندازه مصرف متوسط ۶ هزار خانوار مسکونی، کاهش تلفات، بهبود پارامتر‌های شبکه برق استان و کاهش انتشار گاز‌های آلاینده داشته است.

اسدی ادامه داد: با احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان یزد به ۸۱.۵  مگاوات رسید و تلاش برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی توسط بخش خصوصی در دیگر مناطق استان و با همکاری نهاد‌های مرتبط ادامه خواهد داشت.