بهره برداری از نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی چناران

نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی چناران در استان خراسان رضوی به شبکه سراسری برق متصل شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی شبنورد”، مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه ساتبا با اعلام این خبر افزود: نیروگاه یک مگاواتی استان خراسان رضوی در منطقه چناران در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار و با […]

نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی چناران در استان خراسان رضوی به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی شبنورد”، مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه ساتبا با اعلام این خبر افزود: نیروگاه یک مگاواتی استان خراسان رضوی در منطقه چناران در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده که به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
وی اظهار داشت: با بهره‌برداری این نیروگاه از انتشار ۱۳۷۲ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری به‌عمل آمده و به میزان ۴۳۷ مترمکعب سالیانه از مصرف آب کاسته خواهد شد. همچنین این نیروگاه یک مگاواتی باعث صرفه‌جویی سالیانه ۵۶۴ هزار مترمکعب گاز طبیعی در فرآیند تولید برق کشور خواهد شد.
مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه ساتبا، میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این نیروگاه را ۱۵ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: ساخت این نیروگاه مجموعاً برای ۵۰ نفر در زمان ساخت و برای ۵ نفر در زمان بهره‌برداری، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
استان خراسان رضوی با برخورداری از جذب قابل توجه تابش انرژی خورشیدی به عنوان یکی از استان‌های مستعد کشور در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر مطرح بوده و تاکنون مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این منطقه به ۵۸.۴۸ مگاوات رسیده است که ۱۹.۱۹ مگاوات از آن به نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص دارد.