بهره برداری از فاز اول هوشمند سازی شبکه توزیع آب خوانسار

فاز اول هوشمند سازی شبکه توزیع آب شهر خوانسار به بهره برداری رسید. مدیردفتر سیستم های کنترل و انرژی آب آبفای استان اصفهان  با اعلام این خبر گفت: برای اجرای طرح ابتدا مطالعات هیدرولیکی شبکه آبرسانی صورت گرفت و پس از بازنگری پهنه بندی شبکه توزیع، نقاط لازم برای نصب فشار شکن ها، ایستگاه های […]

فاز اول هوشمند سازی شبکه توزیع آب شهر خوانسار به بهره برداری رسید.

مدیردفتر سیستم های کنترل و انرژی آب آبفای استان اصفهان  با اعلام این خبر گفت: برای اجرای طرح ابتدا مطالعات هیدرولیکی شبکه آبرسانی صورت گرفت و پس از بازنگری پهنه بندی شبکه توزیع، نقاط لازم برای نصب فشار شکن ها، ایستگاه های دبی سنجی و ایستگاهای پایش فشار تعیین شد.

محمد ناظمی زاده  افزود: به منظور اجرای فاز اول این طرح، پنج ایستگاه فشار شکن توسط کارشناسان بومی منطقه در نقاط تعیین شده احداث و راه اندازی شد .

وی اعلام کرد: با اجرای این طرح شهر خوانسار پس از تودشک، دومین شهر استان اصفهان به شمار می رود که طرح هوشمند سازی شبکه توزیع آب در آن اجرا شده است.

مدیردفتر سیستم های کنترل و انرژی آب آبفای استان اصفهان  تصریح کرد: راه اندازی سامانه تله متری منطقه توسط کارشناسان ستادی شرکت انجام شده که این عملیات شامل نصب بلوک های فشاری، احداث دکل های مخابراتی، برقراری لینک های رادیویی در محل تاسیسات شبکه آب خوانسار  و نیز برنامه نویسی اسکادا است.

ناظمی زاده  اظهار کرد: با اجرای این پروژه و مدیریت هوشمند لحظه ای، فشار شبکه توزیع به کمک نرم افزار بومی هوشمندسازی تهیه شده در شرکت، رصد می شود و کاهش قابل توجهی در میزان هدررفت واقعی آب و نرخ حوادث منطقه اتفاق می افتد.

وی افزود: این امر موجب صرفه جویی ریالی در بهره برداری شبکه و نیز افزایش رضایتمندی مشترکین می شود.

مدیردفتر سیستم های کنترل و انرژی آب آبفای استان اصفهان  با اعلام این که برنامه ریزی لازم برای اجرای فاز دوم این پروژه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این مرحله، سه ایستگاه فشار شکن و پنج ایستگاه دبی سنجی برخط دیگر به مجموعه ایستگاه های تله متری منطقه اضافه و مدیریت هوشمند انرژی نیز  پیاده سازی می شود.