بهره برداری از طرح آبرسانی به ۸ روستای شهرستان خمام

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت امروز در دیدار با فرماندار خمام گفت: به این روستاها از محل تصفیه خانه بزرگ آب گیلان آبرسانی می شود. سید محسن حسینی افزود: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری […]

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت امروز در دیدار با فرماندار خمام گفت: به این روستاها از محل تصفیه خانه بزرگ آب گیلان آبرسانی می شود.

سید محسن حسینی افزود: پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سال گذشته، ظرفیت مناسبی برای تامین آب شرب شهرهای برخوردار و همچنین روستاهایی که در جوار خط انتقال تصفیه خانه قرار دارند، ایجاد شد و تا پایان تیرماه امسال به ۸ روستا آبرسانی می شود.
وی تصریح کرد: در همین راستا تأمین آب ۱۲ روستا در سایت بیج از محل تصفیه خانه بزرگ آب گیلان می باشد که ۵ روستا در حوزه شهرستان خمام است.
حسینی با اشاره به مخزن هوایی شهرستان خمام اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیت این شهرستان احداث مخزن زمینی ۳ هزار مترمکعبی نیز در دستور کار می باشد.
وی در ادامه افزود: جهت احداث تأسیسات لات کته سر برای بهبود فشار آب در شبکه توزیع روستایی مراحل خرید زمین در حال انجام می باشد که در صورت تحویل زمین، عملیات اجرایی این تأسیسات آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خاطرنشان کرد: افزایش دیماند تاسیسات آبرسانی شهری، نصب شیرهای تخلیه و شستشوی مستمر شبکه های آبرسانی به منظور تامین پایدار آب شرب سالم و بهداشتی شهرستان خمام در دستور کار است.
حسینی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته اداره آب و فاضلاب بخش خمام دایر بوده است، گفت: پس از تبدیل شدن خمام به شهرستان، این اداره تحت عنوان امور آب و فاضلاب شهرستان خمام به کار خود ادامه می دهد که اقدامات لازم جهت تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز در حال انجام است.
فرماندار خمام نیز در سخنانی با اشاره به اینکه یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی اقدامی ارزشمند و مؤثر از سوی دولت بود، اظهار داشت: شهرستان تازه تأسیس خمام از جایگاه استراتژیکی خوبی در گیلان برخوردار است که باید در همه حوزه ها به آن توجه ویژه ای شود.
عبدالوحید احمدی با تاکید بر افت فشار آب شرب تعدادی از روستاهای این شهرستان گفت: امیدواریم با بهره برداری از طرح های آبرسانی این شهرستان، شاهد فشار مناسب در شبکه توزیع آب خمام باشیم.