بهره برداری از طرح آبرسانی از سد بار به شهر فیروزه در خراسان رضوی

طرح آبرسانی از سد بار به شهر فیروزه در خراسان رضوی بهره برداری شد. با بهره بردرای از این طرح سه هزار مشترک تحت پوشش آبفا از آب شرب کمی و کیفی برخوردار شدند. برای اجرای این طرح شامل ۱۱.۵کیلومتر لوله گذاری و احداث مدول اول تصفیه خانه آب به ظرفیت ۳۰ لیتر برثانیه ۱۵۰میلیارد […]

طرح آبرسانی از سد بار به شهر فیروزه در خراسان رضوی بهره برداری شد.
با بهره بردرای از این طرح سه هزار مشترک تحت پوشش آبفا از آب شرب کمی و کیفی برخوردار شدند.
برای اجرای این طرح شامل ۱۱.۵کیلومتر لوله گذاری و احداث مدول اول تصفیه خانه آب به ظرفیت ۳۰ لیتر برثانیه ۱۵۰میلیارد ریال هزینه شده است.
در مراسم افتتاح این طرح محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی شاخص برخورداری شهرستان فیروزه از آب شرب سالم را ۹۹ درصد اعلام کرد و سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از سختی های تامین آب شرب سه میلیون ۳۰۰هزار نفر جمعیت شهری و روستایی استان در پیک پنجم کرونا در تابستان ۱۴۰۰ سخن گفت.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس هم از حل مشکل کوتاه مدت و میان مدت تامین آب شرب فیروزه خبرداد و ابوالفضل حکیم‌پور فرماندار شهرستان فیروزه یکی از طرح‌های مهم و مورد مطالبه مردم شهرستان را آبرسانی از سد بار اعلام کرد که با وجود کمبود اعتبار و با پیگیر‌ی فراوان به ثمر رسید.
در حاشیه این مراسم مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فیروزه خاطر نشان کرد: آب مورد نیاز شهروندان فیروزه در حال حاضر از دو حلقه چاه تامین می شود که با بهره برداری از طرح آبرسانی به این شهر ، منابع فعلی از مدار خارج خواهد شد.
مجید سبحانی اجرای این طرح را سال ۹۶ اعلام کرد و اظهار داشت: سهم شهر فیروزه از آب سد بار یک میلیون متر مکعب در سال تعیین شده است.