بهره‌برداری از سد لاریم، ششمین سد لاستیکی استان مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران با اشاره به سدهای لاستیکی این استان از افتتاح سد “لاریم” به عنوان ششمین سد لاستیکی در استان خبر داد. “محمدابراهیم یخکشی” در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق در هفته دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، گفت: سد لاستیکی در کشور برای اولین بار در استان مازندران احداث […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران با اشاره به سدهای لاستیکی این استان از افتتاح سد “لاریم” به عنوان ششمین سد لاستیکی در استان خبر داد.

“محمدابراهیم یخکشی” در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق در هفته دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، گفت: سد لاستیکی در کشور برای اولین بار در استان مازندران احداث شده بود و این سد ششمین سد لاستیکی در این استان است که به بهره‌برداری می‎‌رسد.
وی افزود: سد مذکور در منتهی الیه رودخانه سیاهرود و در منطقه ساحلی قرار گرفته که با توجه به کم‌آبی منطقه کارگشا خواهد بود.
یخکشی با اشاره به هزینه ۱۸ میلیارد تومانی برای ساخت سد لاستیکی لاریم اظهار کرد: این سد توانایی آن را دارد که ۴ میلیون متر مکعب آب را تنظیم و ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران با اشاره به اثربخشی و فواید این سد گفت: سد لاستیکی لاریم همانطور که تامین کننده آب زراعی است، می‌تواند از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه جلوگیری کند و با توجه به فضای ایجاد شده بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را دارا است.
وی افزود: یکی از مباحث مهم در سازگاری با کم آبی بحث بازچرخانی آب کشاورزی است و با ایجاد دو بال که برای این سد در نظر گرفته شده است می‌تواند آب کشاورزی را مجدد وارد چرخه کند.
یخکشی همچنین با اشاره به دو سد لاستیکی در فرح آباد و سرخرود گفت: این دو سد نیز آماده افتتاح بوده و در مراحل پایانی قرار دارند که امید است بتوانیم آن‌ها را نیز به بهره‌برداری برسانیم.