برگزاری مراسم گرامیداشت اربعین حسینی در توزیع برق سمنان

مراسم گرامیداشت اربعین حسینی با اجرای طرح کرسی تلاوت به یاد شهدا و قرائت زیارت اربعین، در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد. استاد حوزه و امام جماعت شرکت توزیع برق در این آئین با بیان این که اربعین در نگاه دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: یکی از مسائل مهم، اربعین […]

مراسم گرامیداشت اربعین حسینی با اجرای طرح کرسی تلاوت به یاد شهدا و قرائت زیارت اربعین، در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد.

استاد حوزه و امام جماعت شرکت توزیع برق در این آئین با بیان این که اربعین در نگاه دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: یکی از مسائل مهم، اربعین حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) است که توصیه ی اکیدی نسبت به آن شده است.

حجت الاسلام رضا طاهریان با استناد به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام که فرموده نشانه های مومن پنج مورد است افزود: به جا آوردن ۵۱ رکعت نماز واجب و مستحب در طول شبانه روز، یکی از نشانه ها است.

وی اظهار کرد: زیارت اربعین با توجه به اهداف؛ درک مقابل اباعبدا…، شناخت هدف قیام حضرت سیدالشهدا، گریه با معرفت برای امام حسین(ع) و حرکت در مسیر و جهتی که حضرت برای همه عالم ترسیم کردند، از دیگر نشانه های یک مومن به شمار می رود.

حـجت الاسلام طاهریان اضافه کرد: پـیشانی بر خاک گذاشتن در هنگام نماز، انگشتری در دست راست کردن و گفتن بسم ا… الرحمن الرحیم با صدای بلند در همه نمازها، از دیگر نشانه های مومن محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که سفر به کربلا به صورت پیاده میسر نیست، بزرگداشت اربعین با حضور در مراسم و خواندن زیارت اربعین با توجه به معانی و تدبر در مفاهیم زیارت، بسیار کار شایسته ای است.

یادآور می شود: در این مراسم، طرح کرسی تلاوت به یاد شهدای والامقام و به مناسبت هفته دفاع مقدس طنین انداز شده و زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) به همراه مداحی و سینه زنی به انجام رسید.