در شرکت آب منطقه‌ای کردستان اتفاق افتاد:

برگزاری جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل

در پی ورود سامانه بارشی به استان که تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با حضور مدیرعامل و سایر اعضاء در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در این جلسه آرش آریانژاد با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حادثه بسیار مهم بوده و هدف اصلی برگزاری جلسات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل را ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت جلوگیری از بروز حوادث خواند، گفت: در این جلسات به بررسی فعالیت‌های سامانه بارشی پرداخته و راهکارهای مناسب به منظور آمادگی با مخاطرات پیش رو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین با توجه به سرریز هفت سد در استان و بنابر اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده پربارش، به کشاورزان، گردشگران و ذینفعان حوزه آب درخصوص بالا آمدن سطح آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد و خاطرنشان کرد: نظر به پیش‌بینی‌های بعمل آمده، احتمال شدت بارش در اواخر هفته جاری که منتهی به عید سعید فطر نیز می‌گردد، محتمل است و سطح آب در بیشتر رودخانه‌های استان خصوصاً پائین دست سدها، بالا آمد می‌آید، لذا شهروندان باید احتیاط‌های لازم را در جهت آمادگی وقوع سیل بکار گیرند، تا شاهد تلفات جانی و مالی نباشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، ادامه داد: کلیه اعضای گروه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل، مدیران منابع آب شهرستان‌ها و سایر کارکنان مرتبط در طول هفته در آمادگی کامل بوده و تدابیر لازم را در جهت مواجه با خطرات احتمالی ناشی از سیل، اندیشیده‌اند.

آریانژاد در ادامه از جمله کاربردهای پدافند غیرعامل در بحث رودخانه‌ها و سواحل را جلوگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و برخورد قاطع با تصرفات عنوان نمود.