برق رسانی به ۵ روستای شهرستان بستان آباد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از مراحل اجرایی برق رسانی روستایی به یکی از صعب العبورترین و مرتفع ترین مسیرهای کوهستانی استان بازدید کرد. مهندس اکبر فرج نیا پیش از ظهر روز یکشنبه ۹ خردادماه در بازدید از طرح ضربتی برق رسانی به روستای “چینی بلاغ” شهرستان بستان آباد که در مسیر کوهستانی […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از مراحل اجرایی برق رسانی روستایی به یکی از صعب العبورترین و مرتفع ترین مسیرهای کوهستانی استان بازدید کرد.

مهندس اکبر فرج نیا پیش از ظهر روز یکشنبه ۹ خردادماه در بازدید از طرح ضربتی برق رسانی به روستای “چینی بلاغ” شهرستان بستان آباد که در مسیر کوهستانی رشته کوههای “سهند” واقع گردیده، بازدید کرده و به صورت میدانی در جریان آخرین وضعیت برق رسانی به این روستا و سایر روستاهای مسیر از جمله روستاهای قازان قوزان، علی آباد، باش بلاغ و گلشن آباد که طی سه ماه اخیر و در قالب یک طرح ضربتی برقدار شده اند، قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در این بازدید طی گفتگویی ضمن قدردانی از مدیریت توزیع برق شهرستان بستان‌آباد و تک تک همکاران تلاشگر خود در انجام کار برق رسانی به این روستاهای دور افتاده و صعب‌العبور، اظهار داشت: از سال گذشته کار برق رسانی به تعداد ۲۰ روستا در سطح استان جزو برنامه‌های عملیاتی این شرکت قرار گرفت که پنج روستای آن مربوط به شهرستان بستان آباد بوده است و هم اکنون چهار روستای قازان قوزان، علی آباد، باش بلاغ و گلشن آباد برقدار شده و تا دو روز آینده، کار برق رسانی به روستای “چینی بلاغ” نیز به اتمام خواهد رسید و اهالی محترم این روستا نیز از نعمت برق بهره مند خواهند شد. مهندس فرج نیا اعتبار هزینه شده برای برق رسانی به ۵ روستای مذکور را بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این اعتبار، حدود ۲۲ میلیارد ریال تنها برای برق رسانی به روستای چینی بلاغ هزینه شده است که تاکنون حدود ۵/۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط ۲۰ کیلو ولت، حدود یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف ۴۰۰ ولت و یک دستگاه ترانسفورماتور هوایی در این روستا احداث و نصب گردیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با بیان اینکه با برق رسانی به این روستاها به دلیل اتفاق مبارک مهاجرت معکوس، قابلیت افزایش تعداد خانوار  و امکان توسعه مشاغل سنتی روستایی و افزایش تولیدات محصولات دامی و کشاورزی در آنها با تامین برق در این روستاها کاملاً فراهم شده است.
مهندس فرج نیا در بخش دیگری از گفتگوی خود به اجرای طرح ملی بازسازی، اصلاح و مقاوم سازی شبکه برق ۴۷۵ روستا تحت عنوان “طرح ملی بهارستان” در حوزه این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: از این ۴۷۵ روستا، تعداد ۳۱ روستا مربوط به شهرستان بستان‌آباد می باشد که شبکه برق آنها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان بازسازی خواهد شد و علاوه بر آن، همزمان، حدود ۱۰۰ کیلومتر از شبکه های  سیم مسی شهرستان نیز با کابل خودنگهدار تعویض خواهند گردید.
در همین راستا مهندس داود فکور مدیر توزیع برق شهرستان بستان آباد نیز اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۵ نفر از نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق استان از شهرستانهای بستان آباد، مراغه، بناب، عجبشیر، ملکان، سراب، هشترود و چاراویماق به صورت ضربتی و با تجهیزات کامل خودرویی و فنی در حال اتمام این طرح برق رسانی هستند که  با تلاش شبانه‌روزی و به صورت “اقامت در محل” برای اتمام هر چه سریعتر پروژه تلاش میکنند.
مهندس فکور همچنین اظهار داشت که با دستور مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی به زودی کار برق رسانی به روستای بی برق “نارین آباد” نیز آغاز خواهد شد.