بررسی وضعیت روستاهای دارای تنش آبی در استان مرکزی

دومین جلسه ستاد پایش تنش آبی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی که بعد از ظهر روز سه شنبه۱۱ خرداد با حضور مدیرعامل ، اعضاء این ستاد و مدیران امور آب و فاضلاب شهرستان های استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ،در ابتدای جلسه […]

دومین جلسه ستاد پایش تنش آبی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی که بعد از ظهر روز سه شنبه۱۱ خرداد با حضور مدیرعامل ، اعضاء این ستاد و مدیران امور آب و فاضلاب شهرستان های استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ،در ابتدای جلسه مهندس محمد امینی مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی آب شرکت ، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دیزل ژنراتورهای موجود درشرکت اظهار داشت : دیزل ژنراتورها برای استفاده در زمان های مورد نیاز آماده کار هستند .
در ادامه هریک از مدیران امور آب و فاضلاب شهرستان های تابعه که تعدادی از آنها به صورت حضوری و تعدادی نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند به تشریح وضعیت شهرها و روستاها ی دارای تنش آبی حوزه خدمت خود پرداخته و اقدامات انجام شده برای کاهش تنش آبی در این روستا ها را ارائه نمودند.

 

آبرسانی سیار به ۲۵ روستای استان مرکزی 

در حال حاضر در سطح استان به ۲۵ روستا آبرسانی سیار می شوند که از این تعداد ۱۳ روستا صرفاً به دلیل مشکل کیفی و ۱۲ روستا به دلیل کمبود آب با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت، مهندس یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت با اعلام این خبر گفت : از بین ۱۲ روستایی که به دلیل کمبود آب ، آبرسانی میشوند ، مشکل کمبود آب دو روستاهای قیز قلعه ، از توابع شهرستان ساوه و کاظم آباد از توابع شهرستان خمین با انجام اقداماتی شامل احداث خطوط انتقال جدید و لایروبی قنوات ، برطرف شده است و از لیست روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می شدند خارج شدند.
وی افزود : پیش بینی میشود مشکل کمبود آب روستای مهرآباد خمین نیز ظرف یکماه آینده ، برطرف گردد و نیازی به آبرسانی سیار به این روستا نباشد.
گفتنی است طی آخرین پایش های صورت گرفته از وضعیت منابع تامین آب روستاهای تحت پوشش ، پیش بینی می شود در فصول گرم سال جاری ، تعداد ۱۲۵ روستای استان با نارسایی و کمبود آب مواجه شوند.