بررسی مطالعات پدافندی سدهای تنگ ارم و خاییز

جلسه کمیته پدافند غیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با موضوع بررسی مطالعات پدافندی سدهای تنگ ارم و خاییز انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت اظهار کرد: مطالعات پدافندی سد تنگ ارم از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و جنبه­ […]

جلسه کمیته پدافند غیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با موضوع بررسی مطالعات پدافندی سدهای تنگ ارم و خاییز انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت اظهار کرد: مطالعات پدافندی سد تنگ ارم از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و جنبه­ های مختلف وضعیت موجود، شناخت طرح توجیه پدافند، تهدید شناسی و تحلیل ریسک آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

بهمن گشتاسب افزود: در فاز دوم مطالعات پدافندی این سد، راهکارها و برنامه­ های اجرایی مربوط به حوزه پدافند غیرعامل ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که هدف اصلی سد تنگ ارم، تامین آب شرب منطقه است، این مطالعات با رویکردهای انسانی و طبیعی در حوزه پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار گرفت و طرح جامع آن بر اساس مطالعات مربوطه تهیه شده است.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: سد تنگ ارم با حجم مخزن ۴ میلیون متر مکعب در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید و تامین پایدار آب شرب منطقه را بر عهده خواهد داشت.

گشتاسب سد خاییز را دیگر پروژه مورد ارزیابی پدافندی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه مطالعات حوزه پدافند غیرعامل این سد همزمان با عملیات اجرایی آن انجام شده است، آسیب شناسی دقیق تر و اقدامات اجرایی کم هزینه تر خواهد بود.

وی اظهار کرد: سدخاییز تنگستان با هدف تامین بخشی از حقابه­ های نخیلات اهرم و کنترل سیلاب­ های مخرب رودخانه اهرم در حال ساخت است.

بهمن گشتاسب افزود: عملیات اجرایی این سد که نقش مهمی در بهبود کشاورزی شهرستان تنگستان دارد، در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و  مطالعات پدافندی آن نیز پیش از اتمام سد، تکمیل شده است.

در پایان این نشست اعضای جدید کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر معرفی شدند.