بررسی محدودیت های تولید و مصرف برق

همزمان با افزایش شدید دمای هوا در کشور و بالارفتن مصرف برق، معاون آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، با حضور در مرکز پایش صنعت برق، محدودیت های برق در حوزه تولید و مصرف را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش پایگاه خبری توانیر، در این نشست، قاسم تقی زاده خامسی معاون آب […]

همزمان با افزایش شدید دمای هوا در کشور و بالارفتن مصرف برق، معاون آبفای وزارت نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور، با حضور در مرکز پایش صنعت برق، محدودیت های برق در حوزه تولید و مصرف را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در این نشست، قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو، همایون حایری معاون برق و انرژی وزارت نیرو و حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور حضور داشتند.

در این نشست همایون حایری معاون برق و انرژی وزارت نیرو، محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر و غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر، توضیحاتی جداگانه در خصوص دلایل بهم خوردن تراز تولید و مصرف برق ارایه کردند.
در این خصوص حایری در توضیح وظایف مرکز پایش گفت: این مرکز رویت پذیری شبکه را افزایش داده و باعث بهبود نحوه نظارت بر شبکه برق شده است.
متولی زاده نیز به توضیح آثار تعرفه گذاری در صنعت برق پرداخت و گفت: در کشورهای دیگر از ابزار تعرفه برای مدیریت بار استفاده می شود اما در ایران مجبور به استفاده از برنامه های تشویق محور برای کنترل پیک هستیم.
رخشانی مهر نیز در این نشست به نفس متفاوت صنایع و کشاورزی در استان های مختلف پرداخت و گفت: در برخی از استان ها بیش از نیمی از مصرف برق به کشاورزی اختصاص دارد.
رخشانی مهر تصریح کرد: صنعت برق به عنوان یک صنعت، خود را در کنار دیگر صنایع می بیند.