بررسی تولید و مصرف برق در غرب کشور

در جلسه ای با حضور مدیران عامل نیروگاه های منطقه غرب در خصوص عبور موفق از پیک ۱۴۰۰، وضعیت تولید و مصرف در شبکه برق غرب کشور بررسی شد. در ابتدای این جلسه مهندس “علی اسدی” مدیرعامل شرکت  شرکت برق منطقه ای غرب، ضمن تشریح وضعیت شبکه و اعلام تشکیل ستاد فرماندهی راهبری اوج بار […]

در جلسه ای با حضور مدیران عامل نیروگاه های منطقه غرب در خصوص عبور موفق از پیک ۱۴۰۰، وضعیت تولید و مصرف در شبکه برق غرب کشور بررسی شد.

در ابتدای این جلسه مهندس “علی اسدی” مدیرعامل شرکت  شرکت برق منطقه ای غرب، ضمن تشریح وضعیت شبکه و اعلام تشکیل ستاد فرماندهی راهبری اوج بار مصرف در وزارت نیرو، به ضرورت پایش مصرف و تولید به منظور آمادگی و انجام امور پیشگیرانه و گزارش به شرکت توانیر جهت گذر از پیک سال جاری اشاره کرد.
وی در ادامه از تلاش های مهندس امیریان مدیرعامل شرکت تولید نیروی منطقه غرب کشور و مهندس میرزا عسگری مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون به دلیل پیگیری و رفع مشکلات واحدهای بیستون و اسلام آباد در هفته جاری تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت تولید توسط مدیر دفتر تولید پراکنده برق منطقه ای غرب ارائه شد و با توجه به خارج بودن یک از واحد نیروگاه گازی زاگرس و یک واحد از نیروگاه دالاهو از مدیران عامل نیروگاه ها درخواست شد اقدامات مقتضی به منظور رفع مشکلات واحدهای مذکور به عمل آید.
شایان ذکراست هر یک از مدیران عامل نیروگاه های منطقه غرب کشور به ارائه گزارشی از وضعیت نیروگاه ها و مشکلات جاری پرداختند.
گفتنی است به پیشنهاد معاون بهره برداری برق غرب با توجه به ابلاغ وزارت کشور طی نامه شماره ۳۵۴۷۶ مورخ ۰۵‏/۰۳‏/۱۴۰۰ و دستور رییس جمهور مبنی بر ممنوعیت تأمین برق استخراج رمز ارز قانونی و غیرقانونی تا پایان شهریور ماه سال جاری، مقرر شد نیروگاه های منطقه نسبت به رصد مستمر مصرف داخلی نیروگاه جهت جلوگیری از موضوع نصب رمز ارز پیگیری لازم را به عمل آورند.