بررسی آبرسانی به دو روستا در جغتای

مدیر امور منابع آب به همراه کارشناسان رودخانه ها و سواحل سبزوار به همراه ‏فرماندار شهرستان جغتای، طرح هادی روستاهای زرقان و الله‌آباد را بررسی و درباره راهکارهای آبرسانی به این ‏روستاها راهبردهای لازم ارائه شد‎ به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، در این مراسم کارشناس آب‌های سطحی امور منابع آب سبزوار […]

مدیر امور منابع آب به همراه کارشناسان رودخانه ها و سواحل سبزوار به همراه ‏فرماندار شهرستان جغتای، طرح هادی روستاهای زرقان و الله‌آباد را بررسی و درباره راهکارهای آبرسانی به این ‏روستاها راهبردهای لازم ارائه شد‎

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، در این مراسم کارشناس آب‌های سطحی امور منابع آب سبزوار با ارائه گزارشی گفت: روستاهایی که در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند در معرض خطرات بیشتری از نظر رواناب‌های سطحی و سیل قرار دارند.

مهندس “صبوری” افزود: بررسی طرح‌های هادی و در نظر گرفتن حوضه‌های سیل‌خیز بالادست از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه طرح‌های هادی روستاها توسط مشاوران طرف قرارداد شرکت آب منطقه‌ای مهم است و با توجه به گزارش آنها تصمیمات درباره طرح‌های هادی اتخاذ می‌شود.

صبوری” اضافه کرد: روستای زرقان در ۱۴ کیلومتری شمال شرق و روستای الله آباد در ۱۹ کیلومتری شمال غرب شهرستان جغتای قرار دارد.

فرماندار جغتای در این مراسم گفت: طرح‌های هادی روستاها جزو پروژه‌هایی محسوب می‌شود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شود.

مرتضی محبی‌فر” افزود: آبادانی روستاها و کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی در آن مناطق رسالت اصلی طرح هادی روستایی است.

فرماندار جغتای تصریح کرد: عدم انجام مطالعات شبکه جمع‌آوری و کنترل آب‌های سطحی در حوضه آبخیز و عدم توجه به شیوه مدیریت در اجرای طرح‌های هادی روستایی، ممکن است اجرای طرح هادی را با مشکل ساختاری روبرو کند و به هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها دست نیابیم.