برداشت‌ بی‌رویه از منابع آب در کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه تامین آب شرب پایدار از اولویت‌های این شرکت است، از اتخاذ تدابیر لازم برای گذر از بحران کم آبی تابستان امسال خبر داد. “آرش آریانژاد” در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که با حضور استاندار و مدیران استانی در محل استانداری برگزار شد، عنوان کرد: رودخانه‌های […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه تامین آب شرب پایدار از اولویت‌های این شرکت است، از اتخاذ تدابیر لازم برای گذر از بحران کم آبی تابستان امسال خبر داد.

“آرش آریانژاد” در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که با حضور استاندار و مدیران استانی در محل استانداری برگزار شد، عنوان کرد: رودخانه‌های استان با کاهش شدید آب مواجه بوده و ذخایر آب پشت سدها در وضعیت نامناسبی قرار دارند به نحوی که در دشت‌های شرقی استان به‌دلیل خشکسالی شاهد فرو نشست زمین هستیم.
وی به مشارکت و تعامل هرچه بیشتر بین‌بخشی تاکید کرده و افزود: باید در این مسیر از مجموعه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد  استفاده کرد و این تشکل‌ها ضروری است، وارد میدان عمل شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هدف نهایی وزارت نیرو را به‌هم پیوستگی هر چه بیشتر اجزا مرتبط در بخش آب دانست و گفت: باید این مشارکت و پیوستگی به‌صورت معنادار و به شکل واقعی خود ایجاد شود و شایسته است کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط و ذی‌نفعان، با مدیریت منابع و مصارف و تطبیق منابع موجود با مصارف ضروری (آب شرب) نسبت به گذر از این شرایط حاد اقدام کنند.
آریانژاد با یادآوری این موضوع که کشت محصولات پرآب‌‌بر خصوصا در شرق استان، خسارات زیادی را به آبخوان‌ها وارد کرده است، افزود: برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب برای تولید این محصولات، نه تنها خسارات جبران ناپذیری را به منابع آبی وارد کرده، بلکه ایجاد اثرات سو زیست محیطی در منطقه را نیز فراهم کرده است.