برخورد با انشعابات غیرمجاز اولویت اساسی آبفای مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از تعیین تکلیف ۸ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان مشهد در سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مهندس حسین اسماعیلیان با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت شناسایی و برخورد با انشعابات غیر مجاز به لحاظ تضییع حقوق مشترکین از منظر مصرف […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از تعیین تکلیف ۸ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان مشهد در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مهندس حسین اسماعیلیان با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت شناسایی و برخورد با انشعابات غیر مجاز به لحاظ تضییع حقوق مشترکین از منظر مصرف بی رویه و غیرقانونی که علاوه بر ایجاد خسارت به شبکه و تأسیسات آب منجر به آلودگی شبکه آب شهری نیز می شود، تعیین تکلیف این انشعابات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برخورد با انشعابات غیرمجاز در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته حدود ۵ هزار انشعاب غیرمجاز آب تعیین تکلیف گردید که پیش بینی می شود در سال جاری و با برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده، ۸ هزار فقره انشعاب غیرمجاز در سطح شهر مشهد شناسایی و تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در ارتباط با فعالیت های مرتبط با شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز از ابتدای امسال نیز اظهار داشت: بنابر حساسیت موضوع و با توجه به اقدامات مرتبط با مدیریت تنش آبی در سال ۱۴۰۰؛ برخورد با انشعابات غیرمجاز جزء اولویت های اساسی این شرکت می باشد، چنانکه از ابتدای امسال تا کنون حدود ۴۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز جمع آوری گردیده است.

مهندس حسین اسماعیلیان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در بلوار شاهنامه از ابتدای امسال تصریح کرد: در محور شاهنامه با توجه به فضای مناسب برای ایجاد باغ ویلاها، تعداد زیادی از این انشعابات ایجاد شده است که در این ارتباط، شرکت آب و فاضلاب مشهد با پیگیری های مکرّر و اخذ مجوز از مراجع قضایی، شناسایی و تعیین تلکیف این انشعابات را بر اساس قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب در اولویت قرار داده و طی ماه گذشته با برنامه ریزی و اقدام همه جانبه موفق به جمع آوری بیش از ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز شده است. وی خاطرنشان کرد: برآورد می شود، حدود ۲۰۰۰ انشعاب غیر مجاز در محدوده بلوار شاهنامه وجود داشته باشد که با برنامه مدون به امید خدا تا تابستان سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد.