بحران آب یک مسأله جدی و همگانی است.

امام جمعه ساوه گفت: بحران آب یک مسأله جدی در کشور است و همه افراد جامعه باید در مدیریت مصرف آب اهتمام داشته باشند. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه با اشاره به این که صرفه‌جویی در […]

امام جمعه ساوه گفت: بحران آب یک مسأله جدی در کشور است و همه افراد جامعه باید در مدیریت مصرف آب اهتمام داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه با اشاره به این که صرفه‌جویی در مصرف آب و پرهیز از اسراف جزو وظایف دینی هر مسلمانی است افزود : خصوصاً در حال حاضر که با خشکسالی هم مواجه هستیم باید بیشتر رعایت کنیم و در این خصوص تاکید بیشتری به مردم خواهیم داشت تا برای عبور از این مشکل کشور را کمک کنند.

امام جمعه ساوه ادامه داد: این صرفه جویی باید در همه ی بخش های مصرف از جمله شرب، صنعت و بخصوص کشاورزی صورت پذیرد و همه مردم باید الگوی صحیح مصرف را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مصرف بهینه آب باید در دستور کار تمام فعالیت های اجرایی و دستگاه های دولتی و تمام مردم قرار گیرد تا بتوان سازگاری با کم آبی را نهادینه و امنیت نسل های آینده را نسبت به منابع آبی تامین کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت: پیام هفته صرفه جویی در مصرف آب، این است که همه ما شهروندان مصرف آب خود را بهینه و مدیریت کنیم و از سوء مصرف و اسراف در مصرف آب با این زحماتی که برای تامین آن کشیده می شود و با شرایط خشکسالی فزاینده و کمبود بارشی که کشور ما با آن روبروست جلوگیری کنیم.

بازدید ائمه جمعه شهرستان ساوه از سد الغدیر

در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و احیای منابع آب های زیرزمینی و به مناسبت گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب، همایش یک روزه ائمه جمعه و جماعات شهرستان ساوه با حضور مدیر بهره برداری و نگهداری سد ساوه و مدیر اداره منابع آب شهرستان ساوه در محل این سد برگزار شد.

در این جلسه مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب شهرستان گفت: حفاظت از منابع آب امری است که ترویج آن به همکاری جدی ائمه محترم جمعه و جماعات نیاز دارد.

مهندس مجید امیر حسینی با بیان این که متاسفانه امسال با خشکسالی کم سابقه‌ای مواجه هستیم و همه  باید با کمک، همفکری و همکاری از این بحران عبور کنیم با استمداد از امام جمعه شهرستان افزود:در گذر از این بحران روحانیت و علمای دینی نقش بسزایی دارند به همین خاطر از امام جمعه و ائمه جماعات مساجد تقاضا داریم به یاری ما آمده و در منابر و خطابه‌ها با آگاه‌سازی مردم نسبت به این بحران و توصیه به رعایت صرفه جویی و درست مصرف کردن آب و برق بتوانیم به سلامت از این بحران عبور کنیم.
در ادامه این جلسه مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد ساوه  ضمن تشریح وضعیت فعلی سد برای ائمه جمعه و با توجه به هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق، از آنها درخواست کرد در خطبه های نماز جمعه به شرایط بحرانی منابع آب تأکید و مردم را به صرفه جویی دعوت نمایند و در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز ضرورت مصرف بهینه آب و برق و روش‌های کاهش مصرف را برای مردم نمازگزار بیان کنند.

مهندس شاهرخ گفت: ما خواهان این هستیم که روحانیون و ائمه جماعات همگام با شرکت آب منطقه ای مرکزی بحث مدیریت مصرف را برای مردم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نمایند.

 

همه مردم باید سفیر آب باشند.

امام جمعه خمین گفت: مردم باید نسبت به مسئله آب حساسیت داشته باشند و هر یک به عنوان سفیر آب عمل کنند و اجازه ندهند در مصرف این مایه حیات اسراف شود.

به گزارش روابط عمومی ، حجت‌الاسلام « علی حسینی‌پور» د در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر خمین ضمن تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: یکی از اصول اساسی حفظ منابع آبی در شهرستان دارا بودن فرهنگ صحیح و درست مصرف کردن این عطیه الهی است که در اختیار ما انسان ها قرار داده شده است.

وی با اشاره به وضعیت بحران منابع آبی در استان افزود: اصلاح الگوی مصرف و استفاده از شیوه های نوین آبیاری در مناطق کشاورزی بزرگترین کمک را به حفظ این نعمت ارزشمند می نماید.

خطیب جمعه خمین با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب خاطر نشان کرد: تنها راه برون رفت از شرایط بحرانی آب، همکاری همه جانبه و عزم همگانی است.

حجت الاسلام حسینی پور در پایان خاطر نشان کرد: هر یک از مردم به عنوان سفیر آب موظف است دیگران را به رعایت الگوی صحیح مصرف دعوت و از هدر رفت آب جلوگیری کند.