با مدیریت بین حوضه ای جدید در وزارت نیرو، امیدوار به انتقال سهم آب بین حوضه ای به گلستان هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان دردیدار با فرماندار بندرگزاز کاهش ۳۰ درصدی بارش های استان نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در این دیدار که به مناسبت اعیاد شعبانیه و تبریک سال نو برگزار شد، اظهار کرد:کاهش بارش ها وبرداشت […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان دردیدار با فرماندار بندرگزاز کاهش ۳۰ درصدی بارش های استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در این دیدار که به مناسبت اعیاد شعبانیه و تبریک سال نو برگزار شد، اظهار کرد:کاهش بارش ها وبرداشت های بیش ازحد مجاز موجب افت شدید سطح آب زیرزمینی و کاهش ذخیره آبخوان‌ شده که در نهایت اگر این برداشت های مستمر ادامه داشته باشد، منجر به کاهش آبدهی چاه‌ها، فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب زیرزمینی می شود.
وی افزود: طبق چارت جدید وزارت نیرو، مدیریت ها در وزات نیرو به واحدهای مدیریتی منطقه ای و مدیریت حوضه ای تغییر پیدا کرده است و در کشور ۹ حوضه آبریز با ۹ مدیرحوضه معرفی می شوند که از جمله وظایف آن ها هماهنگی بین حوضه ای بین استان هایی است که دارای حوضه مشترک هستند.
مهندس حسینی با اشاره به مشکل آب شرب در شهرستان بندرگز بیان کرد: بحث انتقال آب از حوضه نکارود که بخشی از آن سهم استان گلستان است و شیرین کردن آب دریا از جمله راهکارهای ما برای تامین کسری آب شهر بندر گز است اما به ویژه بحث انتقال آب از نکارود به راحتی میسر نمی شود ودر حال حاضر نیاز است علاوه بر بهره وری مناسب از آب راهکارهای اضطراری و کوتاه مدت اندیشیده شود.
مدیر عامل شرکت افزود: مجوز دو حلقه چاه برای تامین کمبود آب شرب این شهرستان داده می شود تا بخشی از کمبود آب شرب این شهرستان مرتفع گردد.
فرماندار بندرگز نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاش های شرکت آب منطقه ای گلستان در شهرستان بندرگز در بخش های مهندسی رودخانه و تامین منابع آب اظهار کرد: اقدامات مناسبی طی سال های گذشته در بخش منابع آب درشهرستان بندرگز انجام شده است اما این شهرستان با چالش کمبود آب شرب مواجه است.
احمدی بیان کرد: احیای خلیج گرگان هم طبق مصوباتی که در سفر اخیر معاون اول ریاست جمهوری مشمول زمان است و امیدداریم با تزریق اعتبارات این مشکل زودتر برطرف شود.
کاهش آب خلیج گرگان ارتباطی با رودخانه های استان ندارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با امام جمعه بندرگز با بیان اینکه علت اصلی کاهش آب خلیج گرگان، کاهش و عقب نشینی آب دریا است، گفت: کاهش آب خلیج گرگان ارتباطی با رودخانه های استان ندارد.
مهندس سید محسن حسینی در دیدار با حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی امام جمعه شهرستان بندرگز که به مناسبت تبریک اعیاد شعبانیه وعید نوروز برگزار شد، اظهار کرد: در برخی محافل مباحثی مطرح شده است که اگر از آب حوضه های منتهی به خلیج استفاده نشود خلیج گرگان احیا می شود در صورتی که این مساله صحیح نیست.
مهندس حسینی بیان کرد: اگر چنین موضوعی مصوب شود احداث آب بندان در شهرستان بندرگز ممنوع می شود واین در حالی است که اصل موضوع نادرست است.
مدیر عامل شرکت در ادامه با بیان اینکه امسال با کاهش بارش ها در استان با وضعیت سخت تری نسبت به سال گذشته در بخش منابع آب رو به رو هستیم، گفت: بهره وری منابع آبی و کار فرهنگی برای استفاده صحیح تر از آب در بخش های مختلف ضروری است.
امام جمعه بندرگز نیز در این دیدار با بیان اینکه شهرستان بندرگز از شهرستان های کم آب استان است و کاهش بارش ها و بحران آب از موضوعات چالش برانگیز شهرستان است، گفت: یکی از نیارهای شهرستان بحث احداث آب بندان در بالادست است که در صورت امکان اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تشکر از شرکت آب منطقه ای استان گفت: طی ۲ سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان لایروبی ودیواره سازی شد.
وی از برداشت های غیر مجاز در رودخانه های این شهرستان به ویژه در رودخانه نوکنده انتقاد کرد و گفت: لازم است دست کسانی که رودخانه ها را چپاول می نمانید و رودخانه را از کارکرد اصلی خود خارج می کنند کوتاه شود.