اولویت شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تامین آب مورد نیاز کشاورزان است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: تمام تمرکز و اولویت شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در حوزه مدیریت منابع آب، تامین آب مورد نیاز کشاورزان است؛ تا خدای ناکرده با مشکل کمبود آب مواجه نشوند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان، […]

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: تمام تمرکز و اولویت شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در حوزه مدیریت منابع آب، تامین آب مورد نیاز کشاورزان است؛ تا خدای ناکرده با مشکل کمبود آب مواجه نشوند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان، مهندس جمشید عیدانی در نشست هم‌اندیشی با اعضای نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان که در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: استان هرمزگان طی دهه گذشته شرایط خاصی را از نظر منابع آبی تجربه کرده است و می‌توان گفت که مشکلات مرتبط با خشکسالی با استان هرمزگان عجین شده است.

وی ضمن تاکید بر سازگاری با کم‌آبی، عنوان کرد: تمام تمرکز ما در حوزه مدیریت منابع آب، تامین آب مورد نیاز کشاورزان است، تا خدای ناکرده با مشکل کمبود آب مواجه نشوند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های تامین آب مورد نیاز شرب، احداث و توسعه آبشیرینکن‌هاست که خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان به دنبال افتتاح فاز بعدی آبشیرینکن بندرعباس است.

مهندس عیدانی حفاظت از منابع آبی را به معنی حمایت از کشاورزان دارای مجوز برداشت آب دانست و ابراز داشت: افزایش تراکم محصول کشت شده در باغات برخی از شهرستان‌های هرمزگان یکی از دلایل اضافه برداشت از منابع آب زیر زمینی است که در صورت فرهنگ‌سازی مناسب و ایجاد گفتمانی واحد در میان کشاورزان اینگونه مسائل قابل حل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های میان مدت ما در شرکت آب منطقه‌ای، ایجاد تعادلی میان آب قابل برنامه‌ریزی و مصارف مختلف از آبخوان است. با توجه به نفوذ ثابت و اندک روان آب‌ها، مدیریت مصرف و برداشت منابع آب زیر زمینی نقش ویژه‌ای در کمک به آبخوان دارد.

شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان طی سال‌های گذشته خدمات زیادی را به کشاورزان ارائه کرد.

عباس خلاده رئیس نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان نیز ابراز داشت: مجموعه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار زیادی را به جامعه کشاورزی ارائه کرد و می‌توان گفت که همواره دغدغه کشاورزان را داشت.

خلاده ابراز داشت: مهندس عیدانی سرپرست کنونی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان که در گذشته وظیفه معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت را بر عهده داشت فردی جهادی و پای کار است و حمایت از کشاورزان همواره در دستور کارشان قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: بنده بارها شاهد بوده‌ام که گاها برای تعمیرات خطوط انتقال آب به صورت شبانه روزی و میدانی در منطقه حضور یافت که این خود رضایتمندی مردم را در پی داشت. امیدواریم که همکاری‌های مناسب ایجاد شده با کشاورزن تداوم و توسعه داشته باشد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری، اظهار کرد: ما قول می‌دهیم که کشاورزان همکاری لازم را با مجموعه آب منطقه‌ای داشته باشند؛ چراکه شرکت  آب منطقه‌ای هرمزگان نیز برای تقویت کشاورزان همواره پای کار بوده است.