انسداد ۸۰۷ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اصفهان

مدیر منابع آب شهرستان اصفهان با اشاره به توقیف هزار و یکصد و دو دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در ۵ سال گذشته گفت: ۸۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در ۵ سال گذشته در این شهرستان پرومسلوب المنفعه شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، بیست و نهم اردیبهشت ماه، مهندس خلیل […]

مدیر منابع آب شهرستان اصفهان با اشاره به توقیف هزار و یکصد و دو دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در ۵ سال گذشته گفت: ۸۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در ۵ سال گذشته در این شهرستان پرومسلوب المنفعه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، بیست و نهم اردیبهشت ماه، مهندس خلیل دادخواه، مدیر منابع آب شهرستان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۹۶حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، اظهار کرد: تا کنون ۲۶۱ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است.

مدیر منابع آب شهرستان اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۴ دستگاه و ادوات حفاری غیر مجاز توقیف شده است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در سال ۹۹ و اصلاح و تعدیل پروانه بهره برداری ۵۸۶  حلقه چاه کشاورزی  شاهد صرفه جویی حدود۲۶ میلیون مترمکعب در سال در منابع  آب زیرزمینی بودیم.

دادخواه به اقدامات انجام شده مدیریت منابع آب در شهرستان اصفهان از سال ۹۵  تا سال۹۹  پرداخت و گفت: از سال ۱۳۹۵ تا پارسال، ۸۰۷ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد و ۶۴۱ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه های شهرستان اصفهان نصب شده است.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی ۱۱۰۲دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شده است و ۴۲۶۷ پروانه بهره برداری  چاه اصلاح و تعدیل شده است.

نصب ۱۵۳ کنتور هوشمند در منطقه شاهین شهر

رئیس اداره منابع آب شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار از نصب ۱۵۳کنتور هوشمند در این منطقه خبر داد.

مهندس  محمدرضا اخلاصی، افزود: ۳۹ قرارداد نصب کنتورهای حجمی هوشمند نیز منعقد شده است و ۵۱ دستگاه حفاری و ادوات غیرمجاز توقیف شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار اعلام کرد: ۳۱ حلقه چاه غیرمجاز در این مناطق پر و مسلوب المنفعه شد و درسال گذشته از صاحبان ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز به محاکم قضایی شکایت کردیم.

وی اضافه کرد: شکایت مصارف غیرمجاز آب فروشی ۷ مورد است و ۳ مورد هم مطالبه خسارت آبخوان انجام گرفت.

اخلاصی با اشاره به ۶ مورد تقلیل منصوبات چاه های شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار گفت:۹۸ مورد از پروانه های بهره برداری هم اصلاح و تعدیل و ۳۶ مورد اجرای احکام دادگستری انجام شد.

وی با اشاره به مسیل های متعدد در مناطق شاهین شهر، میمه وبرخوار گفت: در راستای ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها اقداماتی انجام شده است که می توان به تکمیل مطالعات حریم و بستر رودخانه های جبیب آباد، وزوان، ازان و میمه با ارائه نقشه های مصوب اشاره کرد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار تصریح کرد: مطالعات حریم و بستر رودخانه های مورچه خورت، لایبید و شاهین شهر آغاز شده است و  لایروبی محدوده ای از مسیل رودخانه دولت آباد به طول ۷ کیلومتر در حال اجراست.

وی اضافه کرد: بازه ای از رودخانه مورچه خورت که توسط معادن شن و ماسه مسدود شده بود ازادسازی شد و اقدامات حقوقی درخصوص تصرفات شهرک های صنعتی در مراجع قضایی انجام شده است و سازه های تقاطعی با سطح مقطع نامناسب و اعلام آن به سازمانهای مربوطه اجراء شد.

اخلاصی گفت: لایروبی مسیل رودخانه شاهین شهر با همکاری شهرداری این شهرستان و همچنین پیاده سازی مسیل رودخانه گز که دراثر تصرفات به طور کامل محو شده بود، از دیگر اقدامات اداره منابع آب شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار بوده است.