انجام ۹ پروژه تحقیقاتی با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان

دادگرمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۹ پروژه تحقیقاتی با همکاری های دانشگاه های معتبر کشور انجام شده است، گفت: کلیه پروژه ها و فعالیت های تحقیقاتی صورت گرفته درشرکت توزیع نیروی برق استان با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان انجام می شود. مهدی دادگر اظهار داشت: همکاری شرکت […]

دادگرمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۹ پروژه تحقیقاتی با همکاری های دانشگاه های معتبر کشور انجام شده است، گفت: کلیه پروژه ها و فعالیت های تحقیقاتی صورت گرفته درشرکت توزیع نیروی برق استان با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان انجام می شود.

مهدی دادگر اظهار داشت: همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان با دانشگاه ها ، مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان بر اساس اولویت های تحقیقاتی شرکت که در کمیته تحقیقات مصوب می شود، می باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس ابتدا پروپوزال شرکت های تحقیقاتی در کمیته تحقیقات شرکت مطرح و بعد از تایید آن کمیته، قرارداد نهایی به منظور انجام پروژه بسته می شود.
دادگر با بیان اینکه کلیه پروژه ها و فعالیت های تحقیقاتی صورت گرفته در راستای فعالیت های اصلی شرکت و با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان می باشد، افزود: تاکنون ۹ پروژه تحقیقاتی با همکاری های دانشگاه های معتبر کشور انجام شده که از این بین تعداد ۳ پروژه در دانشگاه عالی دفاع ملی ، ۳ پروژه در دانشگاه بیرجند ، ۲ پروژه در دانشگاه صنعتی بیرجند ، یک پروژه در دانشگاه آزاد بیرجند به پایان رسیده است.
وی بیان داشت: همچنین یک پروژه جدید نیز در سال ۱۴۰۰ با دانشگاه صنعتی بیرجند و ۱ پروژه هم در دانشگاه ارومیه آغاز شده که در مرحله انجام تحقیقات می باشد.
زمینه برای همکاری شرکت توزیع برق با شرکت های دانش بنیان در استان وجود دارد
وی یکی دیگر از زمینه های همکاری شرکت های دانش بنیان با شرکت توزیع برق استان را استفاده از پتانسیل کد نویسی و محصولات نرم افزاری تولید شده دانست و افزود: این امر توسط شرکت های دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در انجام ماموریت های شرکت توزیع برق استان می باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان داشت: کارگروه تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان به ریاست مدیر عامل شرکت و با حضور معاون برنامه ریزی و مهندسی و معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و همچنین دو عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان مشاور برگزار می شود که وظیفه تعیین اولویت های تحقیقاتی شرکت و بررسی پروپوزال و طرح های تحقیقاتی شرکت های دانش بنیان را بر عهده دارد.