انتقال دو دستگاه ترانسفورماتور به پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت طیب

با گرفتن مجوزهای لازم و انتخاب مسیر مناسب با توجه به قدمت خیابانهای مسیر مذکور ، ۲ ترانسفورماتور ۲۳۰ به ۶۳ به ۲۰ کیلوولت هرکدام به وزن ۱۶۰ تن از انبار بختیار دشت به محل پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت طیب در مرکز شهر اصفهان منتقل و نصب گردید. به گزارش روابط عمومی برق منطقه […]

با گرفتن مجوزهای لازم و انتخاب مسیر مناسب با توجه به قدمت خیابانهای مسیر مذکور ، ۲ ترانسفورماتور ۲۳۰ به ۶۳ به ۲۰ کیلوولت هرکدام به وزن ۱۶۰ تن از انبار بختیار دشت به محل پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت طیب در مرکز شهر اصفهان منتقل و نصب گردید.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس امین مقدس معاون طرح و توسعه این شرکت در این خصوص گفت: پست Gis ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلوولت طیب واقع در مرکز شهر اصفهان جزء یکی از کلیدی ترین پست های انتقال می باشد که با در مدار قرار گرفتن آن شاهد ایجاد پایداری بسیار مناسبی در مرکز شهر و قابلیت اطمینان مناسبی برای تامین برق متروی شهر اصفهان خواهیم بود.

در ادامه مهندس حمید رضا گلشنی مجری پستهای انتقال برق منطقه ای اصفهان در باره نحوه انتقال ترانسهای مذکور گفت: قرار گرفتن این پست در مرکز شهر و عبور بار ترافیکی باعث ایجاد مشکلاتی شد که با توجه به محدودیت های مربوط به کرونا نهایتا با انتقال در تاریخ های ۱۴/۱۲/۹۹ و ۲۴/۰۱/۱۴۰۰ موافقت گردید.

مهندس حمید رضا گلشنی افزود: انتخاب مسیر مناسب با کمترین مانع برای حمل ترانس ها با وجود قدمت خیابان ها ، وجود قنات در زیر خیابان ، حفاری وسیع زیر خیابان توسط خط ۲ مترو و امکان ریزش آن  و عبور از چند پل عابر پیاده هم ارتفاع با این بار ترافیکی باعث گردید تا تمامی پیاده روهای محل عبور ترانس ها تقویت گردد .

مجری پستهای انتقال برق منطقه ای اصفهان در پایان اضافه کرد: به دلیل وزن زیاد ترانسها و ترافیکی بودن آنها  ، انتقال به صورت شبانه و از ساعت ۱۲ شب لغایت ۵:۳۰ صبح  طی دو نوبت در تاریخهای فوق انجام گرفت و بلافاصله عملیات انتقال ترانس به روی فونداسیون آغاز و ترانسفوماتور ۲۳۰ کیلوولت در عرض ۲ روز بر روی فوندانسیون خود مستقر گردید.

در پایان گفتنی است: پست ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلوولت Gis طیب با دو ترانسفورماتور به ظرفیت ۳۲۰ مگاولت آمپر در قسمت ۲۳۰ کیلوولت و دو ترانسفورماتور به ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر در قسمت ۶۳ کیلوولت ،۱۰ فیدر خط۶۳ کیلوولت و ۲ فیدر۲۳۰کیلوولت احداث گردیده  که در حال حاضر عملیات تکمیلی آن در حال انجام است و پیش بینی میگردد قبل از پیک بار سال آینده وارد مدار شود.