افزایش ۸ درصدی تولید انرژی در نیروگاه شهید سلیمانی

انرژی تولیدی نیروگاه شهیدسلیمانی کرمان در سال جهش تولید با بهبود شاخص‌های عملکردی در مقایسه با سال قبل آن بیش از هشت درصد رشد داشته است. حسین بحرالعلوم، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان ضمن اعلام این خبر افزود: نیروگاه کرمان در سال گذشته از تولید بالغ بر ۱۰ میلیارد ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی […]

انرژی تولیدی نیروگاه شهیدسلیمانی کرمان در سال جهش تولید با بهبود شاخص‌های عملکردی در مقایسه با سال قبل آن بیش از هشت درصد رشد داشته است.

حسین بحرالعلوم، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان ضمن اعلام این خبر افزود: نیروگاه کرمان در سال گذشته از تولید بالغ بر ۱۰ میلیارد ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولیدی حدود ۱۰ میلیارد و ۱۴۱میلیون کیلووات ساعت را تحویل شبکه سراسری برق داده است.

 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۷ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود ۶۳ درصد در واحدهای گازی این نیروگاه سیکل‌ترکیبی به دست آمده است، ادامه داد: با توجه به نیاز شبکه برق کشور در طول سال گذشته علیرغم تمامی محدودیت‌های موجود در شبکه برق و سوخت کشور و بروز چالش شیوع ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه، اقدامات لازم جهت آمادگی واحدها در پیک تابستان ۱۴۰۰را انجام داده است.

 نیروگاه شهید سلیمانی کرمان با هشت واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و چهار واحد بخاری ۱۶۰ مگاواتی و میزان ۱۶۰مگاوات طرح‌های ارتقای در واحدهای فوق، در مجموع با ظرفیت۲۰۷۲ مگاوات انرژی نامی نقش موثری را در پایداری شبکه جنوب‌شرق کشور ایفا می‌کند.​