افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق استان یزد

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در دیدار با امام جمعه یزد از رشد ۲۰ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی جم در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا و […]

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در دیدار با امام جمعه یزد از رشد ۲۰ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس علی جم در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی،وجود رمز ارزها غیرمجاز  ،  خشکسالی به همراه خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی اصلی‌ترین دلایل خاموشی برق در بهار سال جاری است ، افزود : امسال دمای هوا  نسبت به سال گذشته ۴ درجه افزایش پیدا کرده و همین مسئله به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی برقی سبب شده تا شاهد افزایش میزان مصرف  برق باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در ابتدای خرداد ماه اتفاق اتفاد در حالیکه  سال گذشته پیک بار در اواسط تیرماه بود ، گفت : در سال جدید با افزوده شدن بیش از یک میلیون مشترک جدید و افزایش تقاضای مصرف برق صنایع، بیش از ۲هزار مگاوات به مجموع مصرف برق کشور افزوده شد.

این مسئول یادآور شد: تحلیل داده های اوج مصرف شبکه برق در کشور نشانگر این است که یک روند معقول رشد زیر ۲ درصدی در طی ۸ سال اخیر داشته ایم که از سال گذشته تا به امسال این رشد به یکباره افزایش ۱۹ تا ۲۰درصدی را تجربه کرده است

وی خاطرنشان کرد : امسال با رشد فزاینده استفاده از دستگاه‏های استخراج رمز ارز غیر مجاز مواجه هستیم که فشار مضاعف و مصرف قابل توجهی را به شبکه برق کشور تحمیل کرده است.

مهندس جم کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در ساعات کار اداری و استفاده نشدن از کولرگازی در ادارات ،  تنظیم دمای محیط بر روی ۲۶ درجه در مناطق گرمسیر، اصلاح ساعات کار ادارات، ضبط و نگهداری دستگاه‏های ماینر کشف شده تا پایان تابستان، و اطلاع رسانی و آگاه‏سازی عمومی در کاهش مصرف برق را در کاهش مصرف موثر دانست.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار کرد : اگر مشترکین حدود ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند ، انشاءا… تابستان  را با آرامش و  کمترین اعمال خاموشی خواهیم گذراند.