افزایش ۱۸ تا ۲۰ درصدی مصرف برق در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کرد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این دیدار بیان داشت: همگی ما می بایست تلاش نماییم تا خدمتگزاران مناسب و شایسته ای برای مردم باشیم و این مهم در سایه تلاش بی وقفه […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این دیدار بیان داشت: همگی ما می بایست تلاش نماییم تا خدمتگزاران مناسب و شایسته ای برای مردم باشیم و این مهم در سایه تلاش بی وقفه و مستمر تحقق خواهد یافت.

حجت الاسلام “مرتضی مطیعی” با اظهار این که مجالس و محافلی که جهت سوگواری ماه محرّم و به ویژه در دهه اول آن صورت می گیرد یک نوع تسکین برای مردم است یادآور شد: تلاشگران صنعت برق به گونه ای برنامه ریزی نمایند که خاموشی ها مدیریت شده تا مردم بتوانند در برنامه های عزاداری شرکت کنند و مردم هم می باید تا آنجا که امکان دارد، در استفاده از برق و مدیریت آن، اهتمام نمایند.

سید محمد موسوی زاده در ابتدای این دیدار ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرّم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین(ع)، انتصاب نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان را به محضر این بزرگوار تبریک گفت.

وی به مسئله خشکسالی و کاهش بارندگی و همچنین افزایش دمای هوا اشاره کرد و افزود: این عوامل در بخش های تولید و مصرف برق اثر مستقیم داشته و محدودیت هایی را هم در تولید نیروگاه ها و هم در سمت تقاضا به وجود آورده است.

وی با اظهار این که پدیده جدیدی به عنوان استخراج رمزارز که عمدتاً به صورت غیرمجاز می باشد، از دیگر عوامل به وجود آمده در بخش خاموشی های امسال است یادآور شد: استفاده از این دستگاه های فاقد مجوز، پنج درصد در مصرف برق استان تاثیر داشته است.

موسوی زاده تصریح کرد: مجموعه این مؤلفه ها با هم، باعث افزایش ۱۸ تا ۲۰ درصدی مصرف برق در استان به نسبت سال گذشته شده که این میزان رشد بی سابقه است.

وی با بیان این که تا پایان این هفته با افزایش متوسط سه درجه ای دمای هوا مواجه هستیم که موجب رشد مصرف برق خواهد شد خاطرنشان کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا، بین ۱۲ تا ۱۵ مگاوات مصرف برق در استان افزایش می یابد.

وی گفت: ناترازی تولید و مصرف، باعث شد تا مرکز کنترل شبکه برای حفظ و پایداری شبکه، مدیریت اضطراری بار را به استان ها اعلام و ما هم مکلف به اعمال آن هستیم و در صورت عدم اجرای آن، فروپاشی شبکه را به دنبال دارد.

وی همچنین به موضوع کاهش بارندگی و عدم امکان استفاده کامل از ظرفیت نیروگاه های برق آبی اشاره نمود و تصریح کرد: در ماه های محرّم و صفر که مساجد، حسینیه ها و تکایا مراسم عزاداری برگزار می نمایند، انتظار داریم متولیان و دست اندرکاران این اماکن مذهبی بیش از پیش با صنعت برق همکاری نموده و در زمینه مدیریت بهینه مصرف برق نکات لازم را رعایت کرده و در صورت حضور دسته جات عزاداری در خیابان ها و معابر و استفاده از پرچم ها و نمادهای این ایام، به وجود شبکه های توزیع برق توجه نموده تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.