افزایش ۱۱ درصدی مصرف آب در مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان مصرف آب در این کلانشهر حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است که عدد قابل توجهی است. به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مهندس حسین اسماعیلیان با اعلام این مطلب افزود: این میزان افزایش مصرف از ابتدای امسال تا پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته است […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان مصرف آب در این کلانشهر حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است که عدد قابل توجهی است.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مهندس حسین اسماعیلیان با اعلام این مطلب افزود: این میزان افزایش مصرف از ابتدای امسال تا پایان تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که البته در روزهای گرم ؛ میزان مصرف آب نسبت به روزهای عادی افزایش چشم گیری داشته است. وی اضافه کرد: افزایش دمای هوا، ادامه شیوع کرونا و تعطیلی کمتر مشاغل نسبت به سال ۹۹، از دلایل افزایش مصرف آب در کلانشهر مشهد است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به سرانه مصرف آب در این شهر اظهار داشت: سرانه آب کلانشهر مشهد کمتر از میانگین کشور و حدود ۱۲۰ لیتر آب شرب به ازای هر نفر در شبانه روز است که البته این میزان تا ۷۰ لیتر نیز قابل کاهش است.

اسماعیلیان افزود: خوشبختانه تاکنون از شرایط تنش آبی مشهد بدون جیره بندی عبور کرده ایم و مشکل خاصی در توزیع مصرف آب نداشته ایم؛ البته قطعی برق مشکلاتی در آبرسانی ایجاد کرده است که امیدواریم دیگر؛ شاهد قطع برق در تاسیسات نباشیم. وی تصریح کرد : اوج مصرف آب در سال های گذشته تا نیمه مرداد ماه بوده است ؛ اما امسال به لحاظ دمایی، سال متفاوتی است و نمی توان گفت از اوج مصرف عبور کرده ایم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب برای گذر از تابستان ؛ نیازمند همراهی  مستمر همه شهروندان است.