افزایش ۳۰ مگاواتی تولید برق در نیروگاه افق ماهشهر

مدیر نیروگاه افق ماهشهر گفت: با تعویض یک‌هزار و ۲۰۰ عدد فیلتر ایرینتک واحد شماره سه در کمترین زمان ممکن و رفع محدودیت‌ها و مشکلات فنی، سطح تولید برق این واحد به میزان ۳۰ مگاوات افزایش یافت. فضل‌الله خادمی با بیان این مطلب افزود: تولید مستمر برق مورد نیاز مردم و صنایع جنوب شرق خوزستان […]

مدیر نیروگاه افق ماهشهر گفت: با تعویض یک‌هزار و ۲۰۰ عدد فیلتر ایرینتک واحد شماره سه در کمترین زمان ممکن و رفع محدودیت‌ها و مشکلات فنی، سطح تولید برق این واحد به میزان ۳۰ مگاوات افزایش یافت.

فضل‌الله خادمی با بیان این مطلب افزود: تولید مستمر برق مورد نیاز مردم و صنایع جنوب شرق خوزستان بویژه در تابستان طاقت فرسای این منطقه مهم‌ترین این مجموعه است و بر همین اساس نهایت اهتمام و تلاش خود را جهت تولید این انرژی حیاتی بکار گرفته‌ایم.
خادمی گفت: رفع محدودیت‌ها و چالش‌های فنی نیروگاه جهت استفاده حداکثری از توان این نیروگاه نیز از اولویت‌های ما بوده و با توجه به اشکالاتی که در واحد ۱۶۲ مگاواتی شماره سه وجود داشت سطح تولید این واحد نیروگاهی کاهش یافته بود.
وی ادامه داد: بر همین اساس با وجود حرارت بالای هوا و تجهیزات اقدام به رفع چالش‌‎های فنی این واحد در طی ۱۴ ساعت کرده‌ایم که در این پروژه تعویض یک‌هزار و ۲۰۰ عدد فیلتر ایرینتک در دستور کار قرار گرفته بود.
نیروگاه سیکل ترکیبی افق ماهشهر با چهار واحد ۱۶۲ مگاواتی در کیلومتر ۱۵ جاده ماهشهر- چمران احداث شده و عملیات نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری از این نیروگاه گازی ۶۴۸ مگاواتی با تلاش متخصصان مجرب نیروگاه رامین‌اهواز انجام می‌شود.