افزایش ۱۹ درصدی پیک بار توزیع برق استان هرمزگان

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: پیک بار توزیع برق استان برای نخستین باردر اردیبهشت ماه از دو هزار مگاوات فراتر رفت و به ۲۰۴۱ مگاوت رسید. مهرداد حاجی زاده افزود: اوج مصرف برق امسال در ساعت ۱۵ روز ۲۶ اردیبهشت ماه به ثبت رسید که نسبت به مدت […]

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: پیک بار توزیع برق استان برای نخستین باردر اردیبهشت ماه از دو هزار مگاوات فراتر رفت و به ۲۰۴۱ مگاوت رسید.

مهرداد حاجی زاده افزود: اوج مصرف برق امسال در ساعت ۱۵ روز ۲۶ اردیبهشت ماه به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است. این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۶۲ مگاوات بود. وی اضافه کرد: پیک مصرف برق در سالهای گذشته در تابستان اتفاق می افتاد که امسال با فرارسیدن گرمای زودرس، اوج مصرف در فصل بهار ثبت شد.

حاجی زاده اظهار داشت: عمده بار شبکه توزیع برق در این فصل مربوط به مشترکین خانگی و استفاده از لوازم سرمایشی است. با ادامه روند افزایش مصرف برق در استان،در ماههای تابستان قطعا با مشکل تامین برق مواجه خواهیم شد که برای جلوگیری از این مشکل، مشترکان در ساعات بعد از ظهر که مصرف برق به اوج خود می رسد لوازم پرمصرف غیرضرور را خاموش نمایند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز خاموشی های ناخواسته نیاز است تمام مشترکین همکاری لازم را در مدیریت مصرف برق داشته باشند تا تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

حاجی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی و مالکان صنایع طی ماه های خرداد تا شهریور، در ساعت های بعد از ظهر مصارف خود را به حداقل رسانده یا به طور کامل مصرف انرژی خود را به خارج از این بازه زمانی منتقل کنند. همچنین کشاورزان نیز از آبیاری با پمپاژ طی ساعت های ۱۲ تا ۱۷ اجتناب کرده و موتور های پمپاژ آب را غیر از این ساعات روشن کنند.